Elérhetetlen bankszámlák, bajban az egyik hazai bank ügyfelei
Rendszerproblémáról tájékoztatott a K&H Bank.
A PSZÁF ma sem a fogyasztók oldalán áll.
„Szomorú dolog, hogy 2010 óta hiába fújnak más szelek, a PSZÁF ma sem a fogyasztók oldalán áll. Ezt érzik ők is, akik rendezvényeken füttykoncerttel értékelik, amikor elhangzik a felügyelet neve. Az adósok magukra hagyása pedig akkor sem szép dolog, ha a felügyelet helyzete skizofrén. »Alapvető küldetései« szerint ugyanis egyszerre kell képviselnie a társadalom tagjainak és a pénzintézeteknek a jogait és érdekeit, ráadásul közvetve az apanázst is az utóbbiaktól kapja. Az ellentét feloldhatatlan, s a PSZÁF a könnyebb ellenállást választja. A bankok érdekei mellett a fogyasztókkal való szembenállást. Vajon mi egyébbel magyarázható, hogy a fogyasztók tájékozódását segítő nyilvános és közérdekű adatokat nemhogy automatikusan szolgáltatná, hanem megtagadja a tájékoztatást, s az adatvédelmi hatóság segítségével kell kitekerni a kezéből kulcsfontosságú adatokat? Vagy talán az jelenti a »pénzügyi fogyasztóvédelem felértékelődését«, hogy mélyen hallgat a MÁV biztosító bedöntése utáni vagyoni helyzetről? Pedig nagyon nem mindegy, hogy a csőd után mennyit és mire költöttek el belőle, mivel a hétmilliárd forintnyi kárt végső soron a fogyasztókon fogják bevasalni a biztosítók. Vajon milyen érdek húzódik meg a háttérben, hogy a részletes tájékoztatás helyett azt hazudja, hogy a vagyon alakulásáról nincsenek információi, és nem is tud hozzájutni? A csalódás elkerülhetetlen.”