„A hirdetési bevételek hosszú távon nem fogják tudni eltartani a rendszert (és akkor a részvényesek által elvárt profitról még nem is beszéltünk.) Logikusnak tűnik olyan »prémium« tagság bevezetése, ami az eseti (bizonytalan) reklámbevételek mellett biztosabb, éves előfizetési díjat is generál. Természetesen meg kell hagyni az ingyenes oldalakat is (a kisvállalkozások többsége úgysem lesz előfizető), de kell egy olyan, csábító lehetőség, amire a »nagyok« biztosan befizetnek.
Hülyeség? Dehogy. Miközben a Facebook az ingyenes felhasználókat gyűjtögette, a Linkedin éppen egy hasonló modellt valósított meg. Az eredmények önmagukért beszélnek. A fizetős (Premium) Linkedin tagság legnagyobb előnye a jobb, részletesebb keresés, a pontosabb szegmentálás. Akinek erre van szüksége, az rendszerint fizet.
A Facebook rengeteg dolgot tud rólunk. A Linkedinnel ellentétben ezek többsége nem a felhasználói profilunkból (adatok), hanem a »viselkedésünkből« származik. Ezeket a Facebook egyelőre csak közvetetten (a megjelenési algoritmusoknál) használja, de csak megfelelő »csomagolás« kérdése, hogy áruba is bocsáthassa őket.”