A hirdetések célzása szempontjából mindenképp hasznos információ, hogy valaki egyedülálló vagy házas, és érdekes adatelemzések is születhetnek a kapcsolati állapotok meteorológiájához.
„A Facebook adatelemző csoportja tavaly márciusban az amerikai felhasználók 2010-es és 2011-es kapcsolati állapotainak a dinamikáját vizsgálta. Az adatok szerint a vizsgált években február 14-én 49 százalékkal több új kapcsolat jött létre, mint amennyi felbomlott. A listán december 25. a második (34 százalékkal több új kapcsolattal), majd december 24. (28%) és február 15. (22%) következik. Hogy a lista 5. helyén szereplő április elseje, illetve az aznap kihirdetett kapcsolatok mennyire vehetőek komolyan, azt jól mutatja, hogy a legtöbb (az új kapcsolatok számánál 11 százalékkal több) szakítás április második napján történik.
Feb. 14.: 49 %-kal több új kapcsolat, mint szakítás
Dec. 25.: 34 %-kal több
Dec. 24.: 28 %-kal több
Feb. 15.: 22 %-kal több
Ápr. 1.: 20 %-kal több
Ápr. 2.: 11 %-kal több szakítás, mint új kapcsolat
Ha a hónapokat nézzük, akkor a nyár (májustól augusztusig) minősül holtszezonnak a kapcsolati állapotok változását tekintve, szemben a februárral, mely hónap különösen a 25 évnél fiatalabb felhasználóknál, és különösen Valentin-nap környékén serkentőleg hat a kapcsolatok nyilvánosságra hozatalára.
A hét napjai közül a vasárnap, a hétfő és a kedd számít az új kapcsolatok napjának, míg pénteken és szombaton számíthatunk a legrosszabbra. Durván leegyszerűsítve a dolgot a szombati szakítás után vasárnap még maradhat idő az erőgyűjtésre, a továbblépésre, a barátokkal való találkozásra, hogy hétfőn egy új kapcsolattal kezdődhessen a hét.”