„A Facebook Graph Search az ismerőseink által velünk megosztott adatokban valamint a Facebookon publikusan megosztott adatokban keres, plusz Bing. Ez a hármas alap lehetővé teszi, hogy például olyan keresésekre is releváns listákat kapjunk vissza a Facebooktól, mint például »ismerőseim legnépszerűbb képei«, vagy »Budapest 1989-ben fotókon«, esetleg: »álláskereső projektmenedzserek angol nyelvtudással«. Vagy: »Kik a legjobb facér csajok?« Jó, azért az utóbbi megvalósítására biztosan kell még várni pár évet, de az irány ez, amit most a Facebook kijelölt.
Persze ebbe az irányba halad(na) a Google is az elmúlt években, ha sikerült volna a Google+-ból egy megközelítően olyan virulens közösségépítő oldalt kreálnia, mint amilyen a korai Facebook vagy Twitter. De ez egyelőre ugye nem sikerül nekik. És megeshet, hogy a Facebook a végén jobb, érdekesebb keresőt tud majd csinálni, mint amilyen közösségi szájtot a Google.
Ha idén még nem is kell feltétlenül azzal számolnunk, hogy a Facebook alapvetően megváltoztatja például a keresőoptimalizálásról alkotott képünket. De mindenesetre új horizontokat mutathat az analitikának, mely a nem olyan távoli jövőben már nem csak arctalan emberek által generált aktivitásokkal tud majd számolni, hanem nagyon is emberi jellemzőkkel. Úgyis mint a személyes ízléshez, preferenciákhoz, szakértelemhez, aktivitáshoz kapcsolódó információkkal.”