Erdélyben is lezúdult a hó – több ezren maradtak áram nélkül
Az autósok ráadásul számos helyen nyári gumival indultak el.
Sajnos évek óta azt tapasztaljuk, hogy sok helyen nem takarítják el a havat, de még azt sem tudjuk, mely útszakaszon ki a felelős ezért a feladatért.
„Tisztelt Horváth László!
A kerékpárral közlekedők érdekeit védő Magyar Kerékpárosklub non-profit civil szervezet nevében, és a Critical Mass kerékpáros mozgalom támogatásával írunk Önnek. A kerékpárral közlekedők érdekeiért fellépő szervezetekként nagy elvárás felénk, hogy tegyünk a kerékpározást nehezítő körülmények ellen, melyekből a bicikliutakra takarítatlanul lefagyó hó az egyik legnagyobb. Sokan egyenesen leteszik miatta a kerékpárt, így télen elsőszámú feladataink egyike, hogy ezt megoldjuk. Ebben szeretnénk a lehető leghamarabb együttműködést kezdeni cégükkel.
Talán Ön is tapasztalja, hogy a kerékpározók száma az utóbbi években rohamosan nő, legutóbbi felmérésünk szerint minden nyolcadik budapesti használ biciklit közlekedési eszközként, de a növekedés évi 50-60 százalékos. 2012 decemberében már annyian közlekedtek biciklivel Budapesten, mint 2010 nyarán, 2010 decemberéhez képest pedig háromszoros a növekedés. A megfelelően és kiszámíthatóan takarított kerékpáros infrastruktúrára vonatkozó igény is egyre nagyobb, mivel enélkül a hidegben egyébként szívesen tekerő biciklisták napokra, vagy akár tavaszig elteszik kerékpárjukat hóesés idején. Nemzetközi tapasztalatok szerint ez nem szükségszerű, sőt kedvező feltételek biztosításával akár 80%-ra is emelhető a télen is aktív bringások aránya.
Sajnos évek óta azt tapasztaljuk, hogy sok helyen nem takarítják el a havat, de még azt sem tudjuk, mely útszakaszon ki a felelős ezért a feladatért. A Critical Mass mozgalommal összefogva fényképes felmérésbe kezdtünk. Ez a várt eredményt hozta, Budapest legtöbb kerékpárútját a havazás után napokkal később (rosszabb esetben sosem) tisztítják le. Ez azért különösen veszélyes, mert a letaposott, eljegesedett utakon veszélyesebb, és sokkal fárasztóbb a kerékpározás, de a lefagyott, letaposott jég Önöknek is nagyobb feladattá válik.
A helyzet megváltoztatásáért most kampányt indítunk Hó24! néven, azzal a kitűzött céllal, hogy a Budapesten kiszámítható rutinná váljon a kerékpárút-hálózat letisztítása a havazás megszűnését követő 24 órán belül. A kampány fényképgyűjtést követő második lépése ez a nyilvános levél, melyben a jelenlegi helyzet megértéséhez, és a változás eléréséhez szükséges információt szeretnénk megszerezni.”