„Milyen a jó városi bringa?
Kényelmes. Ez így elsőre furának tűnhet, de valóban ez a legfontosabb. Munkába legtöbbször otthonról teker az ember, így hamar fel tudjuk mérni, hogy (viszonylag) kényelmes tempóban haladva mennyi idő kell ahhoz, hogy beérjünk dolgozni. Ugyanakkor fel kell készülni arra, hogy elalszunk, épp ezért egyszer-kétszer nem árt próbából tempósabban is betekerni, hogy lássuk, mi az az utolsó utáni pillanat, amikor tényleg ki kell ugrani az ágyból. A kényelmesség legfontosabb záloga a jó ülés, és a jól beállított ülés- és kormánymagasság, valamint a megfelelő guminyomás. Ha ezekre odafigyelünk, akkor tuti, hogy élvezetes lesz a munkába biciklizés.
A bringákra tökéletesen igaz a régi mondás: cipőt a cipőboltból. Azaz a jó városi kerékpárt az esetek jelentős részében szaküzletben lehet megvásárolni. Persze néha tényleg ki lehet fogni egy-egy valóban jó darabot akár egy multinál is, de erre – kis túlzással – majdnem annyi az esélyünk, mint a lottóötösre. Az is igaz, ha utóbbit megnyerjük, akkor nem biztos, hogy hajlandóak leszünk munkába kerékpározni. 50-60 ezer forintból már egészen jó kerékpárokat lehet vásárolni, ebbe az árba már egy komolyabb lakat, sőt a kerékpár »teherautósítása«, azaz első-hátsó kosarakkal való felszerelése is beleférhet.
Figyeljünk arra is, hogy a világítás ne csak dísz legyen a kerékpáron! Az újabban divatba jött, kerékagyba épített dinamók megérik a felárat, viszont a hagyományos dinamóknál könnyen előfordulhat, hogy az eredetileg felszerelt nyugodtan mehet a kukába. Az sem mindegy, hogy milyen elemes lámpával szereljük fel kerékpárunkat. Ezek közül is van, amit még néhány száz forintért is felesleges megvenni. Nem árt hangsúlyozni: a világítás és annak rendeltetésszerű használata nem úri hóbort! Nem villogjon, hanem világítson! Minden »villogón« van olyan »fokozat«, amikor folyamatosan világít. Ha rászokik erre, a következő előnyöket tapasztalja:
- este is látja a kerékpárutat és nem csak emlékezetből biciklizik,
- nem idegesíti sem az autósokat, sem a szembejövő, vagy éppen előző gyorsabb kerékpárosokat.