A BKK szerint külön szóló és csuklós troli vonalak kellenek. Mivel alig van szóló jármű, azok viszont mind alacsonypadlósak, a tervezet szerint 100%-os alacsonypadlós kínálat lenne a 74-74A és 76-os vonalakon az eddigi 40-60% helyett. Ez a tendencia elvileg támogatható, de nem azon az áron, hogy így a 70-es és 78-as járaton kizárólag csuklós járművek jelennek meg akár 25%-kal ritkább követéssel és jóval gyengébb alacsonypadlós kínálattal, mint a jelenlegi. A BKK megoldásával a 100%-os alacsonypadlós vonalakon (74-74A, 76) közlekedő, csúcsidei sűrítő kocsik munkanapokon napközben nem közlekednek, tehát ez a közel tíz alacsonypadlós jármű a két csúcsidő között állni fog, miközben szükség lenne az alacsonypadlós kiszolgálásra más vonalakon. Ez a modell akkor lenne reális, ha a szóló és csuklós járművek aránya egyenletesebb, valamint a csuklós alacsonypadlós kocsik száma megfelelő lenne ahhoz, hogy a csuklós vonalakon is magas arányú alacsonypadlós szolgáltatás legyen biztosítható.
A VEKE által képviselt javaslat alapján a 70-es, 74-es, 76-os és 78-as vonalakon szóló-csuklós vegyesüzem lenne célszerű, (mint ahogy a 70-es és 76-os közlekedik évek óta). A javaslat előnye, hogy a jelenleg alacsonypadlós kiszolgálásban is részesülő, szóló vonalakon sem a követés nem változna, sem az alacsonypadlós kínálat nem romlana. Ugyanakkor, a jellemzően csak csúcsidőben közlekedő, sűrítő járművek csuklós kocsik lennének, ezzel a terhelt belvárosi szakaszokon (pl. a 74-esen) a követési idő megtartása mellett több férőhely állna rendelkezésre, csúcsidőn kívül pedig jellemzően csak az alacsonypadlós járművek közlekednének, de azok egyenletesen szétosztva az említett vonalakon. Továbbá, mivel a VEKE javaslatában jellemzően alacsonypadlós szóló trolik közlekednének a 70-esen és 78-ason is, a BKK által oda tervezett 2+2 használt, alacsonypadlós csuklós MAN troli átkerülhetne más vonalakra (pl. 72, 75, 77, 82), megduplázva ott az alacsonypadlós kínálatot. A VEKE javaslata alapján nincs szükség a műszaki szempontokon alapuló járatritkításra, mivel van olyan megoldás, amely optimálisan gazdálkodik az alacsonypadlós járművekkel mind a szóló, mind a csuklós vonalakon, a jelenleginél és a BKK javaslatánál jóval kedvezőbb kínálatot biztosítva.”