f. Kenyi.hu üzemeltetője
g. Holkerekparozzak.hu üzemeltetője
h. Kerékpáros túrázási vállalkozók (Vuelta, Popeye)
i. Erdőgazdaságok képviselői
2. Pontos felmérést kellene készíteni a meglévő kerékpáros infrastruktúráról (hasonlóan ahhoz, ahogy ezt Sagan csinálta a budapesti kerékpárutakkal kapcsolatban), először a legfontosabb túraútvonalak mentén. Ez a felmérés tartalmazza a szálláslehetőségeket, gasztronómiai egységeket, vízvételezési lehetőségeket és a pihenőhelyeket is. Ebben a munkában helyi területi szervezetek tevékenyen vehetnének részt.
3. Kialakítani egy országos kerékpárturista hálózatot, amely a meglévő kerékpárutakat
és kisforgalmú utakat is tartalmazza, és amely a turisztikai célpontokat összeköti. A
kerékpárút-hálózat alapja a két, Magyarországon átvezető EuroVelo, (alapvetően a
Bodrog-Tisza valamint a Duna mentiek) valamint a következő útvonalak lehetnek:
a.Budapest-Balaton-(Letenye)
b.Fertő tó/Sopron-Balatonc.Balaton-Pécs-Mohács
d.Felső Tiszavidék-Tokaj-Budapest
e.Budapest-Szeged(Arad)/Kőrösvidék
Mivel nem számíthatunk arra, hogy különálló turisztikai jellegű kerékpárutak a
közeljövőben nagyobb mértékben létrejönnek, a legalkalmasabb kisforgalmú
közutakat kellene erre kijelölni, illetve meg kellene vizsgálni, hogy hol van mód a
„bringatilos” megszüntetésére. Az optimális útvonal kiválasztásában a helyi
szervezeteknek fontos szerepe lehet.
Ezekre az utakra fel lehetne fűzni a regionális túraútvonalat tájegységenként.
4. Ezekről egy Wiki jellegű kellene honlapot készíteni, illetve egy nyomatott verzió
kiadása valamint párhuzamosan
5. A kerékpáros útvonalak egységes kitáblázása ennek megfelelően
6. Döntésre vinni a Balaton-Budapest konkrét útvonalat, hogy ez a projekt, amely már
több vitát váltott ki, belátható időn belül megvalósulhasson
7. A meglévő kerékpárút-hálózat legszembetűnőbb hiányosságainak kijavítása (pl.
EuroVelo R6 Budakalászi szakaszán)
Hosszabb távon a következő témákról kellene az illetéses szakmai szervekkel párbeszédet folytatni:
- Megszűnt vasútvonalakon kerékpárutak létesítése,
- Erdészeti tulajdonban lévő földutakon-ahol jelenleg tilos- a kerékpározás engedélyezése
- Árvízvédelmi töltések bringázhatóvá tétele
- Turisztikai kerékpárutak építésének előkészítése, különösen ott, ahol forgalmas közút elkerülésére nincs lehetőség.”