Valamit tudhat Rogán Antal: iszonyúan magabiztos kijelentést tett
Optimistán látja a jövőt a Miniszterelnöki Kabinetiroda vezetője.
A figyelem fókuszába a politikusok kerülnek, azon belül Rogán, a Blikk kedvenc politikusa.
„Az uralkodó kétharmad kommunikációs technikájának ismeretében azt mondhatjuk, azért, mert Rogán – újabban – nem megosztó, hanem egyenesen szimpátiakeltő embernek számít, laza, fiatalos, dinamikus, »népközeli« politikusnak. Ennek a képnek a kialakításában nemcsak Rogán szappanoperai felbukkanása játszott szerepet, hanem mindenekelőtt azok a képes riportok, amelyeket rendszeresen közöl róla a nagy példányszámú magyar bulvárlap, a Blikk. 2012. január másodikán például drámai hangú beszámolót olvashattunk a lapban »Megszületett Rogán gyermeke« címmel. A riporter percről percre követte az eseményeket a szilveszteri pohárcsörgéstől a magzatvíz elfolyásán keresztül Rogán Áron világra jöttéig. A dinamikus fiatal politikus a Blikk szerint 2012. június 12-én nem bírta az iramot, amikor környezetvédő hevülettel kerékpáron érkezett a Sándor-palotába. 2012. július 22-én »Rogánék visszautaztak Provence-ba« címmel adott hírt a lap a család franciaországi nyaralásáról. És képek, képek, képek: a dinamikus politikus apáról, a szemrevaló anyukáról, Cecíliáról, Áronkáról, az ennivaló csöppségről és a család hű kutyájáról, Krumpliról, »aki« ugyan elcsavargott a lellei nyaralóból, de aztán mégis visszahúzta a szíve a családi fészekbe.
A Blikk és Rogán Antal szeretetteljes kapcsolatát már egy szobor is hirdeti a belvárosi József nádor téren. A majd százéves szobrászművész, Szőke Lajos a retró hangulatú rikkancs-szobor alkotója eredetileg az Est-lapok markáns logóját akarta rávésni a figura kezében tartott újságcsomagra. A szobortervet a Budapest Galéria így is hagyta jóvá. Az V. kerületi polgármester javaslatára aztán mégis a Blikk neve került rá, így hirdeti egy örökkévalóságig – hiszen, mint Horatiustól tudjuk: »a népet túléli a szobor« – Rogán kedvenc bulvárlapjának dicsőségét.
Ez pedig Rogán és a Blikk közti meglehetősen szoros viszonyra utal. Olyasmire, amit egy hasonló németországi eset kapcsán médiakutatók úgy jellemeztek, hogy »a két fél között nem a politikus és újságírók közti szokásos viszony áll fenn, hanem a figyelemfelkeltésnek egy kölcsönös hasznosságon alapuló, több éven keresztül bevált üzleti kapcsolata«. (Storz, Wolfgang, Arlt, Hans-Jürgen 2012. »Bild« und Wulff – ziemlich beste Partner. Fallstudie über eine einseitig aufgelöste Geschäftsbeziehung)
A Blikk pedig megszolgálja azt, hogy egy csaknem tízmillió forintot érő, szobor alakú állandó hirdetménye van. November 30-i számában nagy betűkkel és pontatlanul hírül adja, hogy »Közös tüntetésre készülnek a politikusok”. Ezzel rögtön végre is hajtja az »átkeretezés« nevű kommunikációs trükköt: a figyelem fókuszába a politikusok kerülnek, azon belül Rogán, a Blikk kedvenc politikusa. A tüntetést szervező harminc civil szervezet és társaság, no meg a tüntetésre tíz- és százezres nagyságrendben felvonuló budapestiek és vidékiek pedig a politikusi performansz figyelmes közönségévé degradálódnak.”