„A tartalom, a célcsoport és a márkatulajdonos döntése függvényében – úgy a költségek megosztása, mint a (független) magazinjelleg erősítése érdekében – a márkamagazinok is lehetnek reklámhordozók. Ami a felületek értékesítését illeti, egyes médiaügynökségek akár kizárólagos joggal is forgalmazzák bizonyos márkalapok reklámoldalait, a listaárak pedig összemérhetőek lehetnek a »hagyományos« sajtótermékekével. Ez érthető is, hiszen a befektetésért cserébe egy jellemzően több tízezres, jól leírható, a márkák iránt elkötelezett, bizonyítottan fizetőképes olvasóközönséget, valamint minőségi megjelenési környezetet kap a hirdető.
Míg egyes hazai gyökerű magazinok már – tulajdonosaikkal egyetemben – regionális multivá nőtték ki magukat (a MOL Stílus és Lendület pl. 4 országban, 6 nyelven jelenik meg), néhány nemzetközi márka komoly formátumot, tartalmat vagy missziót ad saját magazinjának. Az olajiparban maradva, a Saudi Aramco World című kiadvány például nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint az arab és muzulmán világ, kultúra és történelem mélyebb megismertetését, valamint a nyugati világhoz való kapcsolódásának bemutatását.
A Mercedes-Benz márka- és életstílus-magazinja négy nyelven (köztük kínaiul) letölthető iPadre, és ki is használja a felületben rejlő audiovizuális lehetőségeket. Végül egyik személyes kedvencem, az LVMH luxus-konglomerátum digitális lapja, a Nowness, amely független szerkesztői csapattal lenyűgöző kortárs kulturális tartalmakat hoz el az érdeklődő olvasók számára. Ebben az esetben már tényleg nagyon távoli a brand(ek) és a tartalom kapcsolata, sokkal tágabban értelmezett az a márkavilág, amelybe be kívánják szippantani az – esetemben talán potenciális – ügyfelet, nem csekély sikerrel.”