„Tegnap jelentette be a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, hogy Okoskosár néven olyan gyerekeknek szóló internetes oldalt indít, amely hozzájárul ahhoz, hogy felnőttként majd tudatosabb vásárlókká váljanak. Az ötlet kétségtelenül kiváló és hiánypótló. Manapság már óvodás kortól válogatás nélkül ömlik a gyerekekre a vásárlásra buzdító reklám, elég, ha a bekapcsoljuk a televíziót hétvégén. Sajnos a megvalósítás már messze nem ennyire örömteli.
(...)
Azonnal szemet szúrt, hogy a termékek grafikája rémes. Kisfiam például rögtön megkért, hogy kattintsak a szörnyre, ami egyébként egy kislány baba akart lenni. De a többi sem volt éppen kifejezetten »gyerekbarát«. Számos terméket pedig nem ismert föl, példának okáért a katicás öngyújtót gyertyának nézte. No, mindegy. Rákattintottunk az almára, hisz azt már ő is tudja 4 évesen, hogy egészséges. Nos, az alma esetében megtudhatta, hogy jó választás, hiszen tele van vitaminnal és pektinnel. Itt már kezdtem tényleg ideges lenni. Kíváncsi lennék, hány felnőtt van tisztában avval, hogy mi a pektin, de gyanítom elenyésző a számuk.
Kisfiamnak tetszett a boltos rész, de csak azért, mert szeret vásárolni, a videókat viszont 2 percnél tovább nem bírta. A mesék olyanok, mintha egy könyvet olvasnánk, de tele vannak szöveggel, amit egy női hang felolvas, képek viszont alig. 10 évesen talán már ennek kisebb a jelentősége, de azt gondolom, hogy az internet más jellegű felület, mint egy mesekönyv. Nem véletlen, hogy még a felnőtteknek szóló operációs rendszerek vagy mobilalkalmazások is képes ikonokkal vannak tele.”