Nesze neked jövő generációja...

2012. november 15. 09:02

Manapság már óvodás kortól válogatás nélkül ömlik a gyerekekre a vásárlásra buzdító reklám, elég, ha a bekapcsoljuk a televíziót hétvégén.

2012. november 15. 09:02
Pallaghy Orsolya
Multikulti

„Tegnap jelentette be a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, hogy Okoskosár néven olyan gyerekeknek szóló internetes oldalt indít, amely hozzájárul ahhoz, hogy felnőttként majd tudatosabb vásárlókká váljanak. Az ötlet kétségtelenül kiváló és hiánypótló. Manapság már óvodás kortól válogatás nélkül ömlik a gyerekekre a vásárlásra buzdító reklám, elég, ha a bekapcsoljuk a televíziót hétvégén. Sajnos a megvalósítás már messze nem ennyire örömteli. 

(...)

Azonnal szemet szúrt, hogy a termékek grafikája rémes. Kisfiam például rögtön megkért, hogy kattintsak a szörnyre, ami egyébként egy kislány baba akart lenni. De a többi sem volt éppen kifejezetten »gyerekbarát«. Számos terméket pedig nem ismert föl, példának okáért a katicás öngyújtót gyertyának nézte. No, mindegy. Rákattintottunk az almára, hisz azt már ő is tudja 4 évesen, hogy egészséges. Nos, az alma esetében megtudhatta, hogy jó választás, hiszen tele van vitaminnal és pektinnel. Itt már kezdtem tényleg ideges lenni. Kíváncsi lennék, hány felnőtt van tisztában avval, hogy mi a pektin, de gyanítom elenyésző a számuk.

Kisfiamnak tetszett a boltos rész, de csak azért, mert szeret vásárolni, a videókat viszont 2 percnél tovább nem bírta. A mesék olyanok, mintha egy könyvet olvasnánk, de tele vannak szöveggel, amit egy női hang felolvas, képek viszont alig. 10 évesen talán már ennek kisebb a jelentősége, de azt gondolom, hogy az internet más jellegű felület, mint egy mesekönyv. Nem véletlen, hogy még a felnőtteknek szóló operációs rendszerek vagy mobilalkalmazások is képes ikonokkal vannak tele.”

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 5 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Pallaghy
2012. november 29. 23:35
Az érték átadása szerintem alapvetően nem idő és pénz kérdése...
Soma
2012. november 29. 23:33
A szülők legnagyobb gondja az, hogy idejük és pénzük nincs ahhoz, hogy másfajta értékekkel is megismertessék a gyerekeiket. Egy mai gyerek szívesen kirándul, beszélget, hordja a fát , miután az apja összehasogatta, "kiköveteli", hogy a kandalló előtt legyenek csodálatos családi programok. Nos, ezt verte szét a rendszerváltás, nagy sikerrel! Nem hogy kandalló és program nincs, hanem étel sincs! Megalázó és szégyenteljes! Természetes senki sem felelős, senkinek nem fáj, hogy nincs mit dolgozni, denkit nem érdekel, hogy lassan nevetni kell megtanítani felnőtteket, gyerekeket!
Pallaghy
2012. november 15. 13:21
Azt mondják, mindenki azt vesz észre, amit akar, ami fontos neki. Úgy néz ki a bejegyzésből neked az az egy vessző volt a legfontosabb.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!