Brutális pénzdíj, új versenyszám, innováció a köbön – visszatérnek a világsztárok Magyarországra
Világszenzáció készülődik a magyar fővárosban.
A Polgármesteri Hivatal épületében sincs kerékpártároló, és a biztonsági őrség néha elég morcosan áll hozzá, ha a kerékpárom tárolásáról érdeklődöm. A többi önkormányzati intézmény környékén sem lényegesen jobb a helyzet.
„A József utca 27., és a Vajdahunyad utca 9. alatti önkormányzati telkeken eddig a Polgármesteri hivatal, az önkormányzati intézmények és a rendőrkapitányság dolgozói ingyen parkolhattak. A nemzeti vagyonról szóló törvény szerint a nemzeti vagyon ingyenesen kizárólag közfeladat ellátása céljából adható használatba, és a dolgozók autóinak tárolása nem közfeladat, tehát a díjmentes parkolás tovább nem volt biztosítható.
A polgármester szeptemberben azt javasolta a képviselő-testületnek, hogy ezeket a parkolóhelyeket a dolgozóknak a továbbiakban is kedvezménnyel biztosítsák.
A javaslat tárgyalásakor felhívtam a figyelmet arra az áldatlan helyzetre, hogy azoknak a dolgozóknak egyáltalán nem adottak a feltételek, akik a legolcsóbb üzemeltetésű és tárolási költségű járművel, kerékpárral járnának dolgozni. És mindenki más is kénytelen közlekedési táblákhoz, lámpaoszolopokhoz rögzíteni a kerékpárját, aki az intézményeinket azzal közelítené meg.
Többek között a Polgármesteri Hivatal és az okmányiroda épületében és környékén sincs kerékpártároló, és a biztonsági őrség néha elég morcosan áll hozzá, ha a kerékpárom tárolásáról érdeklődöm, mint ezt pár alkalommal már megtapasztaltam. A többi önkormányzati intézmény környékén sem lényegesen jobb a helyzet, kerékpártárolók általában csak unió által támogatott beruházások kötelező elemeként épültek.
Az LMP képviselőjeként javasoltam, telepítsenek kerékpártárolókat az hivatali épületekbe, illetve azok közelébe. A polgármester a javaslatot befogadta azzal, hogy az önkormányzati intézmények közelében megvizsgálják a kerékpártárolók kialakításának lehetőségét. A beruházás fedezetét a parkolókból származó kedvezményes bérleti díj-bevétel adja.
A város mindenképp nyer: ha ingyenes parkolás hiányában kevesebb dolgozó jár autóval, akkor a kisebb dugók, alacsonyabb légszennyezés és zaj miatt, ha így is sokan jönnek, akkor kerékpáros szempontból fejlődik, vonzóbbá téve másoknak az autók otthon hagyását.”