„A Poynter kutatói alapvetően kétféle felhasználótípust aznosítottak. Az egyik folyamatosan és erősen tapad a készülékéhez, figyelme akkor sem lankad, ha éppen tapizza a készülékét (lapoz, nagyít, elhúz-eltol), a másik viszont előbb akkurátusan beállítja a megfelelő tartalmat és csak azután kezdi azt magáévá tenni. (Ez a második csoport csak egy 29 százalékos kisebbséget élvez.)
A kutatók vizsgálatukhoz 3 prototípus-kiadványt állítottak elő. Az első hagyományos online hírportál megjelenést imitálta, a második - »körhinta« dizájn - valamennyi témát kis képekkel pakolta ki a címoldalra, a harmadik (flipboard) csak a legfontosabb rovatok vezető képeit rakta ki a kezdőoldalra. A tesztalanyok 50 százaléka a második, 35 százalékuk a hagyományos megoldást részesítette előnyben.
A felhasználók átlagosan 18 elemet néztek meg (néhányat többször is), mielőtt belevágtak volna az olvasásba. A tesztalanyok elég sokk cikket végigolvastak, az átlagos olvasási idő 98,3 másodperc volt. A cikkeket félbehagyók átlagosan 78,3 másodpercnél dobták be a törölközőt.
Fontos információ, hogy a vizsgált felhasználók 70 százaléka álló helyzetben szereti használni készülékét és csak akkor fordítja fekvő helyzetbe, ha azt a tartalom (fotó, videó) megköveteli.
A felhasználók többsége számára az oldalirányú lapozás a természetes, navigálásra pedig még akkor is inkább a böngészőt használja, ha a program (tartalom) navigációs eszközöket kínál fel a számára.”