„Túl azon, hogy már önmagában »szokatlan«, hogy a gránitalapnak szánt Alaptörvény eljárási részletszabályokat rögzít, a jogalkotó reménye szerint az Alkotmánybíróság már nem mérlegelhetné, hogy arányos korlátozás-e 15 nappal a választás előtt lezárni a névjegyzéket, hiszen ezt az Alaptörvény rögzíti. Ugyanezen logika mentén azt remélik, abba sem köthetnének bele a Donáti utcában, hogy választásról választásra regisztrálni kelljen, ahogy abba sem, hogy levélben csak a külhoni magyar állampolgárok iratkozhatnának fel. A Magyarországon lakcímmel rendelkező választópolgároknak marad a személyes regisztráció és az Ügyfélkapu; ha ez a szöveg kerül be az Alaptörvénybe, az eljárási törvényből valószínűleg törölni kell a levélben történő regisztráció lehetőségét is. Nem csak a regisztráció alkotmányos alapját igyekszik tehát megteremteni a jogalkotó, hanem a két héttel ezelőtti tervekhez képest is tovább szűkítik a választójog gyakorlásához való hozzáférést.
Nemzetközi egyezményekből az Ab azonban még így is levezetheti ennek az indokolatlan mértékű jogkorlátozásnak az összeférhetetlenségét, kérdés, lesz-e ereje szembeszállni az eltökélt kormánnyal.”