Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Szeged és a szuperlézer kapcsán most épp ez történt.
„Egy rendes országban megbecsülik az újságírókat, de az önkormányzatok azért általában nem tőlünk tudják meg, hogy összehívtak, majd lefújtak egy sajtótájékoztatót arról, hogy a kormány miképpen támogatná a város elmúlt évtizedének legfontosabb ügyét.
Pedig Szeged és a szuperlézer kapcsán most épp ez történt. Persze szívesen mond az ember érdekes dolgokat, főleg ha kicsit elfogultan szurkol: legyenek jó fejlesztések ott, mégiscsak szereti a szülővárosát. De azért az, hogy mi korábban tudtuk, mint a városvezetés, egy kicsit túlzás.
Más kérdés, hogy egy rendes országban nem vezet automatikusan változatosnál változatosabb botrányok sorozatához a szokatlan tény, hogy egy város vezetése nem ugyanabból a pártból kerül ki, mint a parlamenti többség.”