A másiknak vesztenie kell, ha mi nyerni akarunk

2012. október 01. 09:02

A világban, az üzleti életben sok olyan szereplő van, aki hisz abban, hogy ellenséges célpontokat kell találni és ezeket kell legyőzni minden szükséges eszközzel.

2012. október 01. 09:02
Dobó Mátyás
Doransky

„Nem tudom, hogy hol olvastam, de Steve Jobs az Apple visszatéréskor arra a stratégiára állította rá a céget, hogy számukra nem az a cél, hogy a Microsoft ellenfeleivé válljanak, hanem ki kell találniuk, mitől lesznek ők az egyedi Apple. Azt keresték, hogy mik azok a különleges értékek, amiben egyediek és annyira jók, hogy mellettük mindenki más úgy néz ki, mintha szabadesésben lenne.

Tetszik a gondolat. A világban, az üzleti életben meg pláne sok olyan szereplő van, aki hisz abban, hogy ellenséges célpontokat kell találni és ezeket kell legyőzni minden szükséges eszközzel. Ennek a mozgatórugója a harag, az egyik létező legjobb motivációs eszköz. Rengeteg embert lehet megmozgatni ezzel, talán van összefüggés a régi ősi vadász ösztönökkel. Így üzletelni olyan, mint közösen elmenni mamutot vadászni. A cél jól behatárolható ellenséges és nagy valami, amit csak közösen lehet legyőzni, ám ha sikerül, akár csak egy darabot is szerezni belőle, akkor a csapat jól jár. A probléma, hogy ez az út sok személyi áldozattal jár.”

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 1 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!