„Ma a legtöbb médiával, marketinggel, reklámmal foglalkozó konferencián úgy lehet fellépni, hogy előtte senki nem nézi/hallgatja meg mit is fogsz előadni. Nagy kár, mert nemcsak a programnak, az előadóknak is szükségük van az erőskezű szerkesztőkre!
Sajnos idehaza kevés a jó előadó. A legtöbben még az izgalmas témákat is képesek bágyasztóan tálalni. Az okokat hagyományainktól iskolarendszerünkig sok mindenben lehet keresni, de ez a lényegen nem változtat. Volt már olyan konferencia, ahol az előadók ( ingyen) professzionális segítséget kaphattak a felkészüléshez, de csak kevesen éltek a lehetőséggel. (Hogy ennek a hamis önkép, a lustaság, vagy a kritika elutasítása az oka, nem tudom.)
Lehet-e bármire rávenni az előadókat? »Az előadók ingyen lépnek fel. Munkát fektetnek a felkészülésbe, időt a fellépésbe, többet nem lehet tőlük elvárni« - hangzik a konferenciaszervezők jól ismert érvelése. A megoldás az, hogy fizetni kell az előadóknak. Pénzzel, vagy figyelemmel (minőségi közönséggel). A fizetségért cserébe viszont legyenek elvárások is az előadóval szemben. A szakmai szűréshez, az előadókkal való közös munkához persze az kell, hogy a konferenciának legyen egy működő, a szervezőktől üzletileg független szakmai háttere.”