Közönségmérés: kontaktus értékek új forrásokból

2012. szeptember 04. 10:11

Az új médiumok (bármit is jelentsen ez a gyűjtő fogalom) jellemzően új technológiákhoz (digitális eszközök, új platformok) kapcsolódnak és így a közönségmérésnek is új lehetőségeket, új adatforrásokat biztosítanak.

2012. szeptember 04. 10:11
Nyírő Nóra
Médiapiac

„Aztán nem szabad elfeledkeznünk a digitális televíziós vételt segítő set-top-boxok megjelenéséről, melyek alapvetően új adatforrást jelentenek a televíziónéző közönség nézési szokásairól. De persze ez sem csodafegyver a televíziós közönségmérésben. Kétségtelen erősségként értékelhetjük, hogy az alapsokaságot tekintve jóval nagyobb elemszámról beszélhetünk az összes set-top-box használót figyelembe véve, mint a a meglévő műszeres közönségmérés esetében. Adatot kapunk arról, mikor melyik csatorna adása van beállítva, mikor van bekapcsolva a set-top-box, és így akár niche csatornákról is és nézési időikről részletesebb, nagyobb mintán alapuló eredményt kaphatunk. Ezzel együtt azonban rengeteg korláttal is szembesülünk ez esetben is. Csak a visszajelet is hordozni képes rendszerek esetén beszélhetünk set-top-box alapú mérésről, vagyis például egy földfelszíni sugárzás esetén nem, míg kábeles, IP alapú adatátvitel esetén igen. Vélelmezhetjük, hogy a visszajeles STBvel rendelkező háztartások nem reprezentálják semmilyen demográfiai és egyéb paraméter mentén a teljes lakosságot egyetlen országban sem. A kapott adatok is korlátozottan hasznosíthatók, hiszen alapvetően azt mutatják, hogy mikor van bekapcsolva a STB, és nem azt, hogy mikor nézik a televíziókészüléket. Így rögzítheti a 24 órás aktivitást, miközben csak éppen arról van szó, hogy az adott háztartásban nem szokták lekapcsolni a STB készüléket, csak a televíziót magát. Továbbá nem tudjuk, hogy az adott háztartás tagjai közül ki, vagy kik nézték az adott programot, műsorszámot, hiszen egy adatunk van, amihez nem társul plusz információ a televíziókészülék előtt ülőkről. Így alapvetően háztartás szintű adathalmazról és nem egyéni célcsoport tag szintű adatokról lehet beszélni. Emellett a STB-adatok a műsorterjesztőkhöz érkeznek be, és nem a kutatócégekhez.

Ezzel együtt is a STB készülékek adatainak közönségmérési információk közé integrálása fontos lépést jelent és több kutatócég, szolgáltató cég nyújt ezek alapján adatokat. Így a Nielsen és a Rentrak is. Ez utóbbi helyi és országos csatornákról is publikál televíziós rating adatokat az Egyesült Államokban 19 millió digitális STB adatai alapján.”

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 2 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
csenge
2012. szeptember 04. 23:18
Ennél a Médiapiac c. orgánumnál véletlenül sem akad egy magyarul tudó szerkesztő, ha már a szerzőket elfelejtették megtanítani írni?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!