New York Times: Kijev immár a biztonságra, és nem a területekre fókuszál
Úgy tűnik, Trump gyakorlatilag feje tetejére állította az ukránok elképzeléseit.
A Postmedia példája azt látszik igazolni, hogy lassan mozdul el az írott sajtó ipara az új üzleti modell felé, ugyanakkor akik megtették ezt, példát mutatnak társaiknak.
„A Postmedia Network Inc. Kanada angol nyelvű napilapjai legnagyobb kiadójának számít, mely az ország legrégibb és legismertebb média-brandjeit birtokolja. Ezért különösen érdekes, hogy milyen megoldást választott arra, hogy a közönség elfogadja az ingyenes elérésről a fizetősre történő váltást.
A váltás stratégiájának egyik fontos eleme az volt, hogy egy már ismert, a New York Times, a Guardian és a Financial Times által is használt fizetős modell (metered paywall system) mellett döntött a Postmedia. Ennek az előfizetéses rendszernek az a lényege, hogy a potenciális ügyfél előfizetés nélkül meghatározott cikkekhez továbbra is hozzáfér ingyenesen, ezek alapján tud dönteni arról, hogy hajlandó-e fizetni a többi tartalomért.
A nevezett előfizetési rendszer mögött az a koncepció húzódik meg, hogy az olvasó felismeri az újság által generált tartalmak értékét, különösen igaz ez az oknyomozó újságírói tartalmakra, az elemzésekre és a helyi jellegű hírekre, valamint ilyen történeteket feldolgozó cikkekre, melyeket csak az adott lap tud szállítani. Az értékes tartalmak közvetlen összefüggésben állnak az előfizetéssel úgy is, hogy az abból generált bevételekből több pénzt tudnak beruházni az ilyen minőségi tartalmak elkészítésére. (...)
A Postmedia példája tehát azt látszik igazolni, amit korábbi blog-bejegyzésünkben is kiemeltünk, nevezetesen, hogy lassan mozdul el az írott sajtó ipara az új üzleti modell felé, ugyanakkor a nagyok, akik megtették ezt, példát mutatnak társaiknak.”