A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) vezetésének sikerült minden idők talán legröhejesebb közbeszerzési eljárását lefolytatnia. A közterületi reklámkampány lebonyolítása érdekében folytatott zárt eljárásban ugyanis csupán két, Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó cég vehetett részt.
A feltehetően nem éppen öldöklő küzdelemben végül a Publimont Kft. lett a befutó. A cég ezzel újabb állami megbízáshoz jutott, miközben a közterületi reklámpiac mély válságban van. Az állami megrendelések 90 százalékát besöprő Simicska érdekeltségek a fénykorukat élik. Így tudott a kormányváltás előtt még veszteséges Publimont Kft. tavaly több mint 1 milliárd osztalékot kifizetni a tulajdonosoknak – Simicska Lajosnak és Nyerges Zsoltnak, a Fidesz két rettegett gazdasági háttéremberének. Valószínűleg főként a Fidesz-közeli cégek hízlalásért kapott tavaly 9 milliós jutalmat Böröcz István, az MTVA vezetője.
Az LMP már számtalanszor szóvá tette, hogy az MTVA gazdálkodása teljes mértékben átláthatatlan, pedig igencsak csillagászati összegeket, idén 77 milliárd forintot költ rá az állam. Az LMP felszólítja a közmédia vezetését, hogy ha már folyamatosan hirdet a közterületeken, akkor ne kisebb összegű zárt pályázatokon, hanem egységes, nyílt közbeszerzésen válassza ki plakátcégeket.