„Valljuk be, a CM nemes gondolata az utóbbi években már teljes egészében véve kontraproduktívvá vált. A várost parkolóháznak néző - az autózás mögé ideológiát gyártó - fogyasztó minden Mass alkalmával elmondhatta, »nem lehet közlekedni a városban«, ami sajnos például a hétköznap estére szervezett gyűlés esetén igaz is volt. Más kérdés, hogy az említett fogyasztó autós agyáig csak nehezen jut el a felismerés: bizony azért nem lehet közlekedni, mert ő kocsiba ül mindennap kétszer.
Eközben a biciklizés mögé ideológiát gyártó kerékpáros szubkultúra harsány kisebbség módjára igyekezett mindenhol bebizonyítani, mindenkit hülyének és baromnak néz, aki nem ül két kerékre, jobb esetben is szánni való szerencsétlennek a BKV-n nyomorgót, minimum zugkapitalista kollaboránsnak az autóst.
A Kritikus Tömeg öncélúvá vált. Évről-évre számháborúsdiba süllyedő utóélete pusztán csak azt a célt szolgálta: most is többen lettünk.
Ezenközben - bár kétségtelen tény, hogy a CM hatására is, de fejlődött az infrastruktúra, népszerűbbé vált a bicikli - a közlekedési morál semmit nem javult, a kerékpáros törvényen kívülinek, vagy éppen felettinek érezve magát piroslámpázik, szabálytalankodik, járdázik, semmibe veszi az őt körülvevő környezetet. Vagyis pontosan azt csinálja, amit egyébként az autójában ülve előtte is megtett, ha épp tehette.”