Valóságtorzítás Apple módra

2012. augusztus 01. 10:58

A cég eredeti attitűdje tényleg a piackutatás valamilyen mértékű elvetése, így tudtak idáig eljutni az iPod, iPhone és iPad vonallal.

2012. augusztus 01. 10:58
Somi András
Dotkom

„1. cikk: »...Nem végzünk piackutatást. Csak középszerűséget szül...« - mondta el a szokásos mantrát Jonathan Ive egy panelbeszélgetésen, amiről a Wired tudósít (a Wired teljes cikke itt olvasható.)

2. cikk: A Samsung elleni perben az érdekes prototípusok mellett előkerült egy tanulmány is, ami az »Apple Market Research & Analysis, May 2011« címet viseli. Most az mindegy is, hogy pontosan miket találtak, nem is hozzáférhető a tanulmány teljes egészében, sokkal lényegesebb, hogy igenis létezik ilyen. (A kutatásról a Wall Street Journal írt először)

Amiről Ive beszél, az természetesen legnagyobb részben csak marketing, elképzelhetetlen, hogy a világ legnagyobb tőzsdei cége ne vizsgálja a piacát és a potenciális fogyasztóit. Másfelől viszont az is valószínű, hogy a cég eredeti attitűdje tényleg a piackutatás valamilyen mértékű elvetése, így tudtak idáig eljutni az iPod, iPhone és iPad vonallal. Az iPhone sikere, és főként a felhasználóbázis óriási mérete viszont úgy tűnik, legkésőbb 2011-ben már arra kényszerítette az Apple-t, hogy igyekezzen megérteni a meglévő felhasználóit, és az igényeiket, preferenciáikat is beépítse a termékfejlesztésbe. (Vagy nem.)”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!