„Beindult a Goldenblog verseny második (izgalmasabb) szakasza, kezdődhet a marekting-bírkózás.
Ma már nehéz elhinni, milyen indulatokat gerjesztett az első években a HVG blogversenye. »Miért akarja a HVG megmondani, melyikek a legjobb blogok?« »Hogyan lehet versenyt ilyen béna szabályokkal indítani?« »Milyen alapon merészelnek véleményt mondani a zsűritagok?«
Érdekes módon ezek a viták éppen az első években voltak a leghangosabbak, akkor, amikor még nagyon kevés volt a versenyen indítható blog. A viták mára elültek (vagy csak az én látókörömből kerültek ki), a legtöbb korábbi tiltakozó pedig belátta, hogy blog-, vagy honlapversenyt bárki rendezhet, a szabályokat a rendező állíthatja fel, a versenygyőzelem értékét pedig úgyis a piac árazza be. (Szerintem egy Goldenblog-győzelem árfolyama ma elég jó.)
Korábban többször is zsűriztem a Goldenblogban és minden alkalommal megállapítottam, hogy a feladat lehetetlen. A gyakran hangoztatott, téves elképzeléssel szemben a blog nem műfaj, még az egy kategóriába sorolt blogok között is akkorák lehetnek a műfaji, formai, tartalmi stb. eltérések, hogy azok összemérése szinte csak érzelmi alapon lehetséges.
Számomra a Goldenblog legnagyobb értéke az, hogy minden évben kapok néhány olyan listát, ahol új, számomra eddig ismeretlen blogokat fedezhetek fel. Kedvenc blogjaimra természetesen leadom a szavazatomat, most csak szabadon szemezgetek.”