„A TV2 friss bejelentése alaposan felkavarja a magyar televíziózás uborkaszezoni állóvizét. A továbbiakban kifejtem, miért fektet be rengeteg pénzt erre az adó, és miért lesz ez jó nekünk.
Az első kérdésre nem nehéz a válasz: mert nincs más lehetősége. Egyrészt lépni kell az RTL2 indulására. Másrészt csak így van lehetősége az egyre több szeletre széteső nézettségi torta meghódítására. Harmadrészt a sokéves, »örök« második pozícióból csak így törhet ki, önmagában, és csatornaszinten is.
Az első pontot talán nem kell magyaráznom. bár ez a klasszikus, »másoljuk az RTL-t« taktikának tűnik, de nem az, mert a tévés világ erre tart a XXI. század második évtizedében. A »hagyományos« nagy adók nézettsége folyamatosan csökken, (az USA-ban is) mert a még tévé előtt médiát fogyasztó nézők egyre nagyobb része vándorol át a tematikus vagy általános kábeladókhoz, tudatosan választva magának szórakozást.
Ennek megy elébe az RTL és TV2, reményeik szerint vonzó célpontot kínálva az »eltévedt« nézőknek. Ezzel meg is magyaráztuk a második pontot. A harmadik ok elég egyértelmű: meg kell célozniuk az RTL-t, mert az utóbbi másfél évben csaknem teljesen lecserélt vezetés nem állhat azzal oda a ProSiebenSat1 elé, hogy »ide nekünk több milliárd forintot, de maradunk másodikak..«”