„A normális melegek Trumpra szavaznak” – áll a bál J. D. Vance kijelentése miatt
A közösségi médiában megindult a találgatás, hogy ki számít bele a „normális meleg pasi” kategóriába.
A „hivatalos” vállalati kommunikációban továbbra sem nagyon hisznek az emberek, ellenben a közösségi média véleményformáló szerepe jelentősen megnövekedett.
„A 2012-es Edelman Bizalom Barometer globális felmérése szerint jelentősen csökkent az intézményekbe (kormányzat, vállalatok, média, non-profit) vetett általános bizalom. A leginkább szembeötlő eredmény mégis a vállalatvezetők hitelességének soha nem látott csökkenése és a munkavállalókba vetett bizalom jelentős növekedése. Az általános eredmények nem okoznak nagy meglepetést (a válság egyenes következményei), néhány részletet azonban érdemes közelebbről is megvizsgálni.
A legfontosabb változás a felmérés szerint, hogy a vállalatokba vetett bizalom terén a munkavállalók szerepe jelentősen megnőtt, azaz minden, ami »testközelbe« hozza a valódi hús-vér embert felértékelődött az átlagemberek szemében. Nyilvánvaló, hogy a vezetők nyilatkozatainak kiemelt jelentősége van és marad, azonban a válság egyértelműen megmutatta, hogy a vállalat stratégiájának egyre inkább a munkavállalók részvételére kellene épülnie, őket kellene előtérbe helyezni. Ezt támasztja alá egyébként az is, hogy a »hivatalos« vállalati kommunikációban továbbra sem nagyon hisznek az emberek, ellenben a közösségi média véleményformáló szerepe jelentősen megnövekedett. (...)
Az emberek tehát igenis jól látják a helyzetet: egy vállalat legyen kiemelkedő és sikeres a saját tevékenységét illetően, viszont erre építve, gondolkodjon hosszabb távon is, az őt körülvevő gazdasági, társadalmi és természeti környezettel egységben. És itt fontos kiemelni, hogy nem irreális jótékonyságot és zöld működést várnak el az emberek, mint ahogy azt sok vállalat gondolja, ezek a szempontok mindegyike könnyedén pariba hozható a vállalatok alapérdekével, azaz a profittermeléssel.”