Budapest a vibrálástól jó

2012. június 11. 14:14

Fontos, hogy a kerékpárút-hálózat a városon belül olyan lefedettségű legyen, hogy megérje kerékpárra váltani. Interjú.

2012. június 11. 14:14
Finta Sándor
Origo

Említette az autóforgalom csökkentését. Ezt milyen módszerekkel lehetne elérni?

A versenyképes közösségi közlekedés növelésével. A kívülről beömlő autóforgalmat külső pontokban meg kell állítani P+R parkolókkal és olyan B+R kerékpártárolókkal, ahol fel lehet venni a bicikliket, hogy a városon belül már kerékpárral lehessen közlekedni. Például a Kelenföldi pályaudvar őrmezői oldalára vélhetően a közeljövőben lesz egy építészeti tervpályázat. A 4-es metró átadásának a feltétele, hogy ott kialakuljon egy intermodális, a különböző közlekedési módokat összekapcsoló csomópont. Lesz egy nagyméretű P+R parkoló, és az országban eddig nem látott méretű kerékpárparkoló 200 kerékpár és 1500 gépjármű számára. Az is fontos, hogy a kerékpárút-hálózat a városon belül olyan lefedettségű legyen, hogy megérje kerékpárra váltani.

Megvalósítható a közeljövőben ilyen kerékpárút-hálózat kiépítése?

Nem feltétlenül költséges a dolog. New Yorkban vagy Stockholmban látható, hogy ez nem feltétlen új utakat jelent, hanem a meglévő autós forgalmi sávokra való felfestést, az azokból való lekanyarítást, mint az Andrássy úton. Én azt gondolom, hogy ez nem olyan iszonyatosan nagy költség ahhoz képest, hogy láthatóan mennyire sikeres ez a közlekedési forma.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 18 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Himalája
2012. június 21. 12:24
"Fontos, hogy a kerékpárút-hálózat a városon belül olyan lefedettségű legyen, hogy megérje kerékpárra váltani. Interjú." lehet, ha a karékpárokat is megközelít♪leg olyan adokkal sújtják mint az autósokat, akkor a kerékpárút hálózat is gyorsabban kiépül. Gondolok itt regisztrációs adóra, útadóra, jövedéki adóra, súlyadóra vagy égyéb hasonlókra.
Feketestucni
2012. június 21. 12:24
10 éve tekerek pesten és nem szavaztam soha az szdsz-re ráadásul prosztatavédős a nyergem így hát ķözépen nem tudok semmit se élvezni rajta. Csak nem egy frusztrált autós tetszik lenni?
Kündü
2012. június 21. 12:24
Aki Pesten kerékenpároz, AZ BUZI! Mi több, ESZDÉESZES, ergo zsidó is. A nyereg elejének feszítve a zizmos férfivalagat, anállis maszturbó érhető el nékiek. Azééé bicajoknak ezek a flaszter-metélt senkiháziak.
trendo
2012. június 18. 17:25
Különben is, az ultralight aeroplane a menő :) Vagy a napszélvitorlás :)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!