„Mi lenne, ha az új biciklisávokat nem a föld felett, hanem alatta építenék meg? Mondjuk a metróalagutakban. A 4-es metró vágányai még úgyse készültek el, az ide szánt kocsik engedélyezési eljárását még el sem indította a gyártó, működtetése pedig évente hatmilliárddal dobja majd meg a BKV költségeit.
Holott a jelenlegi tételeket is alig tudják kifizetni. Az alagutakat viszont kifúrták. Szabadon áramolhatna benne a kerékpáros Kelenföldtől a Keletiig.
Vagy ott van a 3-as metró. A pálya egyik kitérőjében talált sínfejkitörés miatt kedden húsz kilométeresre csökkentették a kocsik sebességét. Csaknem annyira, mint egy jó formában lévő biciklis tempója. Az ideiglenes javítás eredményeként ugyan másnap már újra negyvennel száguldhattak a szerelvények, szinte már mint egy villamos, de aligha ez volt az utolsó lassítás.”