Tizenegy személyt tartóztattak le az újvidéki tragédia kapcsán
Az újvidéki vasútállomás előtetője 2024. november 1-jén omlott össze, 15 ember vesztette életét
Tényleg azt hiszik, hogy ez most az ország fő gondjainak egyike, hogy lehetetlen mértékű és nyilvánvalóan behajthatatlan bírságokat vessünk ki?
„Mi magyarok világelsők vagyunk abban, hogy a meglévő gondjainkat hogyan lehet mesterségesen megduplázni. Nem elég a gigászi küzdelmünk a gazdasági , pénzügyi lecsúszás ellen, a személyes harcok a megélhetésért, kitaláltuk, hogy havonta egyszer szinte a fizetését adja le mindenki valamilyen szabálysértésért. Mert körülbelül erről van szó a legújabb szabálysértési rendelkezések kapcsán. Szívesen vettem volna részt azon az utolsó szakmai egyeztetésen ,ahol jóváhagyták ezeket a rendelkezéseket. Megkérdezte-e valaki, hogy tessék mondani mégis miből fogja kifizetne a szerencsétlen magyar a büntetést, még ha el is követi az adott szabálysértést.
Megkérdezte-e valaki, hogy miért kell egy félhavi átlagfizetést fizetni annak, aki olyan hosszú egyenes szakaszon, ahol 2x2 sáv van és lényegében semmi más nincsen 50 helyett 67 km/h óra sebességgel megy? Egyáltalán belegondolt valaki abba, hogy egy ilyen szakaszon indokolatlanul, mesterkélten visszafogott sebesség sokkal stresszesebbé és ezáltal a közlekedésre veszélysebbé teszi a vezetőt, akinek ráadásul még ezért fizetetnie is kell?
Mi lehet pld. az oka annak, hogy mostanában Székesfehérvár egyik elkerülő, széles, 2x2 sávos egyenes útján 30km/h tábla van kitéve és persze a domboldalra elbújva mérik a gaz 45 km/h sebességgel haladókat, miközben megítélésem szerint kimondottan akadályozza az egészséges közlekedést az 50km / h alatti sebesség azon a szakaszon..
Valaki szóba hozta ott, hogy uraim, nem kéne megvizsgálni, újragondolni, hogy az átlag szabálysértési büntetéseink 3-szor akkorák, mint az átlagosan 5 -ször akkora bérrel rendelkező Európai élmezőnyben?Csak van valami oka annak, hogy ott sem magasabbak?
Tényleg azt hiszik, hogy ez most az ország fő gondjainak egyike, hogy lehetetlen mértékű és nyilvánvalóan behajthatatlan bírságokat vessünk ki ? Ballagási ajándékra is egyre többen vesznek már fel személyi kölcsönt, csak nem arra megy ki a játék, hogy bankok járjanak jól megint, hiszen csak személyi kölcsönből fogja tudni kifizetni lakosság jó része a megemelt szabálysértési bírságokat, ráadásul ez a legdrágább kamatozású hitelfajta. Hol vannak azok az elemzések, hatástanulmányok, amelyekre alapultak ezek az új rendelkezések? Álljon elő valaki, ismertesse és védje meg őket ha tudja, de a lakosságot lehetetlen tartományba emelt és immár teljesen hatástalan eszköztökkel ne stresszeljék feleslegesen.
Ha netán egyesek a közlekedési morál javítását és a balesetek számát kívánták volna ezzel a csomaggal elérni akkor valószínűleg másképpen kellett volna dönteniük. Ahhoz ugyanis az utak és a gépkocsik állapotának és az ezekre hatással lévő szabályozóknak a javítása, módosítása sokkal célravezetőbb lett volna. Jobb lenne inkább ennyi erővel körbeszaglászni, hogy pld hogyan lehetett úgy autópályát építeni(M6), hogy egy szokásos tavaszi felhőszakadás miatt le kell zárni!!!!! Ennek a kivizsgálásából 5- ször annyi pénz jönne be, mint a szabálysértési bírságok irreális megemeléséből. Németországban pld csak kivételes esetekben vagy helyeken mérnek, ahol lehet, jó kocsival hadd menjenek az emberek. Ettől biztos nem nőhet a balesetek száma.
Védjük is a szolgálatot, ha az szükséges és jogos. Szombat este a kereskedelmi adók tv híradója értetlenkedve tálalta azt a szerintük sztorit, hogy egy vészvillogós rendőrautó miatt nem tudott 15 percig behajtani egy busz Budapesten egy utcába. A rendőrautó egyébként sürgős hívásra intézkedni ment a környékre. Nem is értettem, mit akartak a híradók? Mi ebben a sztori, hol itt a gond? Ha intézkedni kell, akkor intézkedni kell, lehet hogy akár utcákat kell lezárni órákra stb. Úgy nem lehet a rend fenntartását elvárni a rendőrségtől, hogy közben indokolatlanul piszkáljuk őket , mert pld valaki 10 percet késett buszával stb.”