Így vágja maga alatt a fát az Európai Unió, most éppen a légi közlekedésben
Az Oroszországot sújtó szankciók miatt az orosz repterek bezártak az európai légitársaságok előtt, így az Európa és Kína közötti légi forgalom a kínaiak kezébe került.
Azzal, hogy megszűnt a Malév, az állam havi szinten több, mint 310 millió forinttól esik el, ami egy egész évre nézve 3,7 milliárd forint körüli összeg.
„Azzal, hogy megszűnt a Malév, az állam havi szinten több, mint 310 millió forinttól esik el, ami egy egész évre nézve 3,7 milliárd forint körüli összeg. Ehhez még hosszá jön az a tetemes kerozinfogyasztás, ami havi szinten nagyjából 2 milliárd forintot jelent. Így szépen kiszámolható, hogy a csőd óta eltelt három hónapban közel 6,6 milliárd forintnyi pénz nem folyt be az államkasszába. Ehhez még hozzájön természetesen a dolgozók hasonló nagyságrendű, 6-7 milliárd forintos bérkövetelése, ami a felmondási idők és a végkielégítések miatt járna. Hogy ki fogja ezt a bérkövetelést megtéríteni, egyelőre nem lehet tudni.
Látható tehát, hogy sokkal több pénzről van szó, mint azt először felmérték volna. Ami pedig egy új légitársaság megalapítását illeti, nos ezen a területen is alapos félretájékoztatás folyik. Saját számításaink bebizonyították, hogy egy szerény, de fejlődő flottamérettel, a Malév korábbi sikeres útvonalelemeit és árszabását megtartva nagyjából 35 milliárd forintból meg lehet csinálni az úgy légitársaságot. A számítások azt is bebizonyították, hogy egy ilyen légitársaság már az első év végén tudna üzemi szinten nyereségesen működni, a teljes befektetett összeg pedig a negyedik év közepén térülne meg. Ez a számítás bebizonyította számunkra, hogy igenis van lehetőség a magyar és nemzetközi piacon egy új, hálózati modellben működő, nemzeti értékeket és hagyományokat továbbvivő légitársaság sikeres és fejlődő működtetésére. A lehetőség mellett pedig piaci igény is lenne rá. Egyrészt újra lefele mozdulnának el az árak, másrészt a konkurencia minden piacra élénkítő hatással van. Egy sereg újszerű szolgáltatással tovább lehetne fokozni az utazóközönség elégedettségét is. Arról nem is beszélve, hogy az új légitársaságnak nulla forintot kellene költenie szakképzésre és szakemberkeresésre az indulásnál, ugyanis az az állapot áll fenn, hogy rengeteg szabad kapacitás van a munkaerőpiacon. Nyilvánvaló, hogy nem fog tudni mindenki elhelyezkedni az esetleges új légitársaságban, ez nem is lehet cél. A folyamatokat megfelelően át kell strukturálni annak érdekében, hogy hatékonyan és versenyképesen tudjon üzemelni az új magyar légitársaság.
Mi megteszünk minden tőlünk telhetőt annak érdekében, hogy Magyarország mihamarabb büszkélkedhessen saját flottájával, és visszakerüljön a nemzetközi repülés porondjára. Mert amíg Európa közepén légitársaság nélkül létezünk, addig akárhogy is csűrjük-csavarjuk a szálakat, mégiscsak egy kis porfészek maradunk, ahol az utast a szakadó esőben váratják az érkező repülőgépre, mintha csak egy városszéli buszmegállóban lenne. Állítsuk vissza a magyar repülés dicsőségét! Közös munkával, rengeteg erőfeszítéssel minden sikerülhet!”