„Miről szól tulajdonképpen a Tegnap éjjel?
Joanna és Michael igazi szerelmespár, mélyen elkötelezettek egymás iránt, és még ha manapság ez az ő korukban nem is feltétlen olyan egyértelműm de össze is házasodnak. Amikor aztán Joanna észreveszi, hogy férje vonzódik egy kolléganőjéhez, kételyei támadnak a kapcsolatukat illetően. Ez pedig csak tovább fokozódik, mikor belefut egykori nagy szerelmébe, Alexbe. Így aztán mindkét fél próbára teheti a hűségét. Nem akarok ítélkezni a szereplők felett, hiszen mindegyikük bír jó és rossz tulajdonságokkal egyaránt. Emberi lények, minden hibájukkal és gyengeségükkel együtt, mindennel, ami számunkra megható vagy netán kellemetlen. Egyrészről létezik a fizikai hűtlenség és az érzelmi hűtlenség, vajon melyik a súlyosabb? Nem tudom. Bevallom, nem számítottam rá, hogy ez ilyen sok vitát vált majd ki. A színészeknek, illetve a stáb tagjainak is mind megvolt a saját véleménye. Valahol ez volt a célom, hogy úgy mutassam be a dolgokat, ahogy az életben is történnek, miközben a néző végig figyelheti, hogyan bontakoznak ki az események. (...)
Hogyan választotta ki a színészeit?
keira kinghtley- Mivel a film a karakterekre és azok kapcsolataira épül, a színészek kiválasztása igen kényes feladat volt. Bármennyire megkérdőjelezhető egyik-másik tettük, mind a négy szereplőnek bírnia kell valamilyen módon a közönség szimpátiáját. A film hitelessége ezen áll vagy bukik, hogy mennyire tudják emberközelivé varázsolni karakterüket, a felvázolt kapcsolatoknak pedig a szereplők közti kémia a fokmérője. El kell higgyük nekik, hogy a közöttük lévő kötelékek valódiak. Keirával 2005-ben találkoztam először, amikor A fiók (The Jacket) című filmjét forgatta. Akkor még alig volt 20 éves, vagyis túl fiatal lett volna erre a szerepre. De ahogy haladtak előre a dolgok, időről időre mégis összejöttünk és átbeszéltük a filmet. Aztán egyszer csak már annyi idő eltelt, hogy az életkora többé nem jelentett akadályt. Keira bája kellett nekem ehhez a filmhez, és a hozzáállása a munkához. Joanna egy kissé magába forduló nő, aki csöndben figyeli a körötte zajló eseményeket. Ez pedig folyamatosan arra sarkallja, hogy kérdéseket tegyen fel magának. Kicsit sokat gondolkodik a dolgokon, ahelyett, hogy hagyná megtörténnie azokat. Keira színjátszásában az a csodálatos, hogy szinte nüanszokkal képes óriási hatást elérni, és ezek nagyrésze rögtön a forgatáskor nem is tudatosul az emberben, csak a vágószobában veszi észre, amikor visszanézi a felvételeket. Óriási munkát végez, szívvel-lélekkel dolgozik a forgatáson. Teljesen megérdemelten érte el eddigi sikereit és nyerte el a közönség szeretetét.””