Nagyon várjuk a lekapcsolási stratégiát

2012. május 25. 11:07

Egyelőre annyi ismert, hogy a digitális átállás véghatárideje 2014. december 31-re módosult. Ami a fő problémát jelenti, hogy továbbra sincsen részletes ütemterv az analóg lekapcsolásra vonatkozóan.

2012. május 25. 11:07
Jean-Francois Fenech
Médiapiac

„A kormány korábbi, digitális átállás határidejét kitoló döntésétől nyilvánvalóan nem voltak boldogok. Mi a jelenlegi helyzet: hogyan látja a folyamatot az Antenna Hungária (AH)?

Egyelőre annyi ismert, hogy a digitális átállás véghatárideje 2014. december 31-re módosult. Ami a fő problémát jelenti, hogy továbbra sincsen részletes ütemterv az analóg lekapcsolásra vonatkozóan, mely az összes piaci szereplő számára bizonytalanságot okoz, megnehezíti az üzleti tervezést. Az analóg lekapcsolás az AH számára azért is különösen fontos, mivel csak ezt követően áll rendelkezésünkre az a frekvenciakészlet, melyet most az analóg földfelszíni sugárzás használ és melyek egy részét a digitális földfelszíni televíziós célokra tudnánk fordítani. Vagyis a lekapcsolás elhalasztása behatárolja az üzletfejlesztési lehetőségeinket a MinDig TV és MinDig TV Extra szolgáltatásainkat illetően. Nagyon bízunk benne, hogy a közeljövőben tisztázódhatnak ezek a kérdések és napvilágot láthat a kormányzat részéről a lekapcsolási stratégia.

Az AH üzleti lehetőségeit mennyiben befolyásolja a gazdasági válság, a telco különadó? Hogyan alakultak a számaik?

A 2012. március 31-ével végződött üzleti évünk során közel 24 milliárd forintos árbevételt értünk el, mely valamivel magasabb, mint az egy évvel korábbi. A gazdasági helyzet – és különösen a csökkenő reklámpiaci költések – kihatnak a működésüket alapvetően reklámbevételekből finanszírozó, szabad sugárzású televízió-csatornákra is. Ez a fő oka annak, hogy az elmúlt években a szabad sugárzású – ún. free-to-air – üzleti modellben működő televíziók száma nem tudott emelkedni, de továbbra sem tettünk le arról a tervünkről, hogy bővítsük a MinDig TV jelenlegi hét csatornás ingyenes kínálatát.

A válság ugyanakkor pozitív hatást is gyakorolt a működésünkre, hiszen a háztartások napjainkban ott spórolnak, ahol tudnak: a MinDig TV ingyenes csatornáival, valamint a MinDig TV Extra ár-érték arányban kifejezetten jó fizetős csomagjaival versenyképes alternatívát támasztunk a többi televíziós szolgáltatónak, ez a felhasználók és előfizetők számában is megmutatkozik.

A különadó évente mintegy másfél milliárd forintos terhet jelent társaságunk számára, mely a folyamatban lévő digitalizáció miatt a legrosszabb pillanatban érkezett. Jelentős beruházásokat eszközölünk a televíziós és rádiós hálózatok digitalizációja során, annak érdekében, hogy elősegítsük azt a kormányzati célkitűzést, melynek értelmében a jelenleg műsorszórásra használt frekvenciák egy részét fel kívánják szabadítani. Ráadásul nem minden Magyarországon jelen lévő tévészolgáltató tartozik a különadó hatálya alá – mivel külföldről működnek -, ami véleményem szerint erősen torzítja a versenyt. Ennek ellenére az AH a korábbi digitális földfelszíni televíziós hálózat kiépítésével kapcsolatos beruházási kötelezettségeit túl is teljesítette. Ahogy azt korábban említettük, cégünk 2008-tól a digitális átállás végéig közel 25 milliárd forintot ruház be a digitális hálózatok kiépítésébe, ez is tükrözi a hosszú távú tulajdonosi szemléletet.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!