„Itt az ideje,hogy körvonalazódjon egy rosé menti összefogás hazánkban. Mivel a klíma, a talaj adottságok, a fajtaszerkezet és az eddig elért eredmények előrevetítenek egy sikeres kitörési lehetőséget országunknak. (...) Manapság a marketing üzenetek leegyszerűsödtek, így hát sok ország kiválasztott egy-egy tipikus és jól pörgő terméket. Ezzel felhívják a figyelmet az országra és ezen keresztül a többi borra is. Így kötődik Argentínához a Malbec, Dél-Afrikához a Pinotage, vagy Új-Zélandhoz a Sauvignon blanc.
Ha már ilyen sikeresek vagyunk roséban ez felvet sok jó lehetőségét,és felveti a kérdés, hogy érdemes lenne közösen tennünk azért, hogy akár Magyarország a Rosé országa, Rosé nagyhatalom legyen. Nem csorbítva a vörös és a fehérbor készítést és forgalmazást, mivel ez egyedüli borféleség, aminek a fogyasztása növekszik világszinten, ezért is van az, hogy Provence az egyedüli francia borrégió, amit nem viselt meg a gazdasági világválság.( Franciaországban minden 4. eladott palack bor rosé (25%))