„Itt az ideje,hogy körvonalazódjon egy rosé menti összefogás hazánkban. Mivel a klíma, a talaj adottságok, a fajtaszerkezet és az eddig elért eredmények előrevetítenek egy sikeres kitörési lehetőséget országunknak. (...) Manapság a marketing üzenetek leegyszerűsödtek, így hát sok ország kiválasztott egy-egy tipikus és jól pörgő terméket. Ezzel felhívják a figyelmet az országra és ezen keresztül a többi borra is. Így kötődik Argentínához a Malbec, Dél-Afrikához a Pinotage, vagy Új-Zélandhoz a Sauvignon blanc.
Ha már ilyen sikeresek vagyunk roséban ez felvet sok jó lehetőségét,és felveti a kérdés, hogy érdemes lenne közösen tennünk azért, hogy akár Magyarország a Rosé országa, Rosé nagyhatalom legyen. Nem csorbítva a vörös és a fehérbor készítést és forgalmazást, mivel ez egyedüli borféleség, aminek a fogyasztása növekszik világszinten, ezért is van az, hogy Provence az egyedüli francia borrégió, amit nem viselt meg a gazdasági világválság.( Franciaországban minden 4. eladott palack bor rosé (25%))
Ez akár már előre vetíti a terroir rozék gondolatát is, mivel már erre is van példa. Az a meglátásom, hogy a roséval új piacokat, új fogyasztókat lehet szerezni, szóval egyáltalán nem árt más borok forgalmának. Abban jó, hogy meg lehet nyerni vele nem borívó fogyasztókat is, akik később már nem csak rosét fognak fogyasztani.”