Folyamatos támadás alatt a szuverenitásunk – interjú Tuzson Bence igazságügyi miniszterrel
Mi várható a soros elnökségtől az igazságügy területén? Mit gondol az uniós vitákról? Mit tehetünk Európa és hazánk versenyképességéért?
Akik hatással voltak rám, Tarr, Jancsó, Angelopulosz, mind azon mesterkedtek, hogy felforgassák a hagyományos, D. W. Griffithtől örökölt filmnyelvet. Interjú.
„A gyilkosság aktusa is visszaköszön több filmjében (Pszicho, Paranoid Park). Izgatja?
Voltak visszatérő rémálmaim, amikor öltem, de végül nem derült fény a szörnyű tetteimre. Rémes élmény. Megkönnyebbülés felébredni. Rájövök, hogy az egész nem igaz. Kamaszkoromban is történtek olyan dolgok, amikről azt reméltem, soha nem fognak kitudódni. Ezt az érzést vittem bele a Paranoid Parkba.
Ötvenéves volt, amikor a Gerryben szakított a hagyományos filmnyelvvel.
A Sátántangó adta a lökést. Elkezdtem minimalista eszközöket használni, mert ezeket sokkal valósághűbbnek éreztem, mint a szépen kikerekített párbeszédes jeleneteket. Akik hatással voltak rám, Tarr, Jancsó, Angelopulosz, mind azon mesterkedtek, hogy felforgassák a hagyományos, D. W. Griffithtől örökölt filmnyelvet.
Bevett szokása, hogy pályakezdőkkel forgat.
Bízom bennük. Valahol úgy érzem, hogy közéjük tartozom. Nem hiszem, hogy legbelül felnőttem volna. Több színésszel, festővel beszéltem már erről, akik hasonlóan éreznek. Általában a show-businessben lehet ilyet hallani, hogy a mi fajtánk megőrzi a gyerekségét. Nem vagyok biztos benne, hogy ez gyakori jelenség.
Elhozta Torontóba azokat a musztereket, amiket River Phoenixszel forgatott az Otthonom, Idahóboz. Miért?
Amikor James Franco eljött a Milk portlandi premierjére, és említettem, hogy megvannak a régi muszterek River teljes alakításáról, az összes beállítás, amit vele vettünk fel, elhatározta, hogy visszajön megnézni. Két napot töltöttünk e tekercsek nézegetésével. Világéletemben úgy filmeztem, az egész jelenetet négy-öt beállításból vettem fel, teljes hosszában. E hosszú beállításokból vágtam össze a jelenetet, ami, ugye, rövidebb snitteket eredményezett. Csak a Gerrytől kezdve használtam hosszú beállításokat, és ahogy néztük ezeket a régi felvételeket Riverrel, kiszaladt belőlem: »Milyen jó lenne ezeket hosszú snittekként összevágni.« Megcsináltuk.
Húsz év telt el az Idaho óta.
Az öregedés a biológia része. A tested veszít az erejéből, az adrenalin sem jön akkor, amikor kellene. Elfelejtesz dolgokat. Például szavakat, egyszerű alapkifejezéseket. De valószínűleg előnyei is vannak az öregedésnek.”