Nemzeti konzultáció: arról lehet dönteni, hogyan tovább a magyar gazdaságban
A Fidesz mindenkit arra kér, hogy töltse ki a nemzeti konzultációt.
Az élvezeti és kényeztető cikkeknél továbbra is erős a gyártói márkák szerepe.
„A kiskereskedelmi láncok saját márkái (private label, PL) már évek óta a napi fogyasztási cikkek forgalmának több mint egynegyedét adják. Egyes termékkategóriák és bizonyos időszakok ugyanakkor részben ellenállnak ennek a trendnek. Az élvezeti és kényeztető cikkeknél továbbra is erős a gyártói márkák szerepe. A csokoládénál például 20% alatt marad a PL-ek aránya. Igaz, az elmúlt hat év során a vásárlói edukáció, a pénzügyi válság, valamint az egyre jobb minőségben és egyre szélesebb választékban kapható sajátmárkás csokoládék aránya a piacon megduplázódott. Érdekes, hogy a csokoládékra jellemző átlagos arányt pontosan tükrözik a pralinék is, pedig azt gondolhatnánk, hogy az ajándékba vagy otthoni kínálásra szánt termékek esetében ritkábban választjuk a "spórolós" változatot. Ez részben igaz is lehet: a húséti és karácsonyi negyedévekben a PL-ek mennyiségi piacrésze valamivel alacsonyabb, mint a többi negyedévben: míg év közben 30% feletti, ünnepekkor csupán 22-25%. (Értékben kifejezve 15% körüli, az egyéb időszakok 20-25%-ához képest.)”