Márkás ünnepek

2012. április 10. 07:49

Az élvezeti és kényeztető cikkeknél továbbra is erős a gyártói márkák szerepe.

2012. április 10. 07:49
Csillag Zoltán
Médiapiac

„A kiskereskedelmi láncok saját márkái (private label, PL) már évek óta a napi fogyasztási cikkek forgalmának több mint egynegyedét adják. Egyes termékkategóriák és bizonyos időszakok ugyanakkor részben ellenállnak ennek a trendnek. Az élvezeti és kényeztető cikkeknél továbbra is erős a gyártói márkák szerepe. A csokoládénál például 20% alatt marad a PL-ek aránya. Igaz, az elmúlt hat év során a vásárlói edukáció, a pénzügyi válság, valamint az egyre jobb minőségben és egyre szélesebb választékban kapható sajátmárkás csokoládék aránya a piacon megduplázódott. Érdekes, hogy a csokoládékra jellemző átlagos arányt pontosan tükrözik a pralinék is, pedig azt gondolhatnánk, hogy az ajándékba vagy otthoni kínálásra szánt termékek esetében ritkábban választjuk a "spórolós" változatot. Ez részben igaz is lehet: a húséti és karácsonyi negyedévekben a PL-ek mennyiségi piacrésze valamivel alacsonyabb, mint a többi negyedévben: míg év közben 30% feletti, ünnepekkor csupán 22-25%. (Értékben kifejezve 15% körüli, az egyéb időszakok 20-25%-ához képest.)”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!