Azt magyarázzátok el nekem, hogy van az, hogy valakiről minden kikerülő információt meghamisítanak

Ha ezt nem tudjátok elmagyarázni, akkor azt mondjátok meg, hogy miként akadhat olyan nagykorú, cselekvőképes ember, aki mindezt elhiszi.

Jó érzés lett volna, ha Tarr Béla utolsó filmje, A torinó ló, amiben valóban nagyon szépen mesél az elmúlásról, jelölést kap.
„Fassbender a farka miatt bukta az Oscart?
Az Oscar-díjat a legjobb férfi színészek versenyében Jean Dujardin kapta A némafilmes című filmért. Megelőzte George Clooney-t (Utódok), Brad Pittet (Pénzcsináló), Gary Oldmant (Suszter, szabó, baka, kém) és Demián Bichirt (A Better Life). Korábban említettük, hogy a listában Ryan Goslingnak kötelező helye lenne, de mellette Michael Fassbendernek is.
A Shame - A szégyentelen vállalhatatlan a filmakadémiának az Oscar-gálán, ezt tudjuk, hiszen 1990 óta nem lehet jelölni olyan filmet, ami NC-17-es besorolást kap. Az első tíz percben annyiszor látjuk Fassbender farkát, hogy a magyar filmgyártás minden igyekvő magamutogatása háttérbe szorul. Ráadásul sok szex is van Steve McQueen dermesztő és nyomasztó mozijában. Fassbender viszont elképesztően erős, hogy csak két példát hozunk fel: Az előzetesben látható metrós flörtölős jelenet miatt nők, sőt férfiak ezrei jöttek zavarba, a film után a férfiasságukban megkérdőjelezett férfiak pedig a beszámolók szerint csak Fassbender arc-, és nem farokjátékáról tudtak beszélni.
A Patrick Bateman kiégett öccsére emlékeztető főszereplő szexfüggősége mögött megjelenő rejtélyes családtörténetet és identitásdrámát a színész nagyon kevés szóval, inkább a testével meséli el. Az Aranyglóbuszon és a BAFTA-n legalább jelölést kapott Fassbender, akiről a következő évek minden bizonnyal szólni fognak. Idén szerepelt David Cronenberg hamarosan nálunk is mozikba kerülő Veszélyes vágy című mozijában, ami Freudról és Jungról szól, és egy olyan megaprodukcióban, mint az X-Men: Az elsők.
Az akadémiát nem hatotta meg Tarr Béla utolsó filmje
Jó érzés lett volna, ha Tarr Béla utolsó filmje, A torinó ló, amiben valóban nagyon szépen mesél az elmúlásról, az Oscaron jelölést kap. Persze nem volt olyan pillanat, amikor ebben komolyan lehetett hinni, pedig már minden kisebb-nagyobb filmfesztivál díját és életműdíját megkapta. A berlini Ezüstmedve nem elég nyomaték, és a filmben sincsen egyetlen klasszikusan oscaros pillanat sem, ezek ellenére milyen jó lett volna, ha megemlékeznek róla.”