Szürreális dokumentumfilm a 444-en: a hajléktalan dolgozik, az általa befogadott transznemű meg streamingel
Egy hajléktalan által befogadott transznemű fiatalról és kettejük kapcsolatáról tett közzé dokumentumfilmet a 444.
Jó érzés lett volna, ha Tarr Béla utolsó filmje, A torinó ló, amiben valóban nagyon szépen mesél az elmúlásról, jelölést kap.
„Fassbender a farka miatt bukta az Oscart?
Az Oscar-díjat a legjobb férfi színészek versenyében Jean Dujardin kapta A némafilmes című filmért. Megelőzte George Clooney-t (Utódok), Brad Pittet (Pénzcsináló), Gary Oldmant (Suszter, szabó, baka, kém) és Demián Bichirt (A Better Life). Korábban említettük, hogy a listában Ryan Goslingnak kötelező helye lenne, de mellette Michael Fassbendernek is.
A Shame - A szégyentelen vállalhatatlan a filmakadémiának az Oscar-gálán, ezt tudjuk, hiszen 1990 óta nem lehet jelölni olyan filmet, ami NC-17-es besorolást kap. Az első tíz percben annyiszor látjuk Fassbender farkát, hogy a magyar filmgyártás minden igyekvő magamutogatása háttérbe szorul. Ráadásul sok szex is van Steve McQueen dermesztő és nyomasztó mozijában. Fassbender viszont elképesztően erős, hogy csak két példát hozunk fel: Az előzetesben látható metrós flörtölős jelenet miatt nők, sőt férfiak ezrei jöttek zavarba, a film után a férfiasságukban megkérdőjelezett férfiak pedig a beszámolók szerint csak Fassbender arc-, és nem farokjátékáról tudtak beszélni.
A Patrick Bateman kiégett öccsére emlékeztető főszereplő szexfüggősége mögött megjelenő rejtélyes családtörténetet és identitásdrámát a színész nagyon kevés szóval, inkább a testével meséli el. Az Aranyglóbuszon és a BAFTA-n legalább jelölést kapott Fassbender, akiről a következő évek minden bizonnyal szólni fognak. Idén szerepelt David Cronenberg hamarosan nálunk is mozikba kerülő Veszélyes vágy című mozijában, ami Freudról és Jungról szól, és egy olyan megaprodukcióban, mint az X-Men: Az elsők.
Az akadémiát nem hatotta meg Tarr Béla utolsó filmje
Jó érzés lett volna, ha Tarr Béla utolsó filmje, A torinó ló, amiben valóban nagyon szépen mesél az elmúlásról, az Oscaron jelölést kap. Persze nem volt olyan pillanat, amikor ebben komolyan lehetett hinni, pedig már minden kisebb-nagyobb filmfesztivál díját és életműdíját megkapta. A berlini Ezüstmedve nem elég nyomaték, és a filmben sincsen egyetlen klasszikusan oscaros pillanat sem, ezek ellenére milyen jó lett volna, ha megemlékeznek róla.”