A hírmédia állapota

2012. március 22. 00:40

Már csak idő kérdése, hogy az Amazon, az Apple, a Google, a Facebook és társaik mikor kezdik el felvásárolni a nagy hagyományokkal rendelkező hírmédia-márkákat.

2012. március 22. 00:40

„A mobil platformok terjedése tovább erősítette az egyébként is gyorsan fejlődő közösségi médiát. Ez egyre inkább a technológia új rétegét képezi, amivel a hagyományos médiának komoly erőfeszítéseket téve lépést kell tartania. (Az erőfeszítés és a lépkedés közben nem igazán látszik, honnan is jön be a pénz.)

A technológiai óriások konszolidációja következtében egyre inkább uralnak mindent, ami a tartalomfogyasztáshoz szükséges (eszköz, operációs rendszer, böngésző, email szolgáltatás, közösségi hálózat, e-kereskedelmi platform stb.). Mindezek következtében ezek a cégek minden eddiginél több adattal rendelkeznek a felhasználókról. Már csak idő kérdése, hogy az Amazon, az Apple, a Google, a Facebook és társaik mikor kezdik el felvásárolni a nagy hagyományokkal rendelkező hírmédia-márkákat. A tech cégek már 2011-ben is világosan rámozdultak a tartalomra: A YouTube saját tartalom gyártását jelentette be, a Yahoo az ABC Newst választotta szövetségesül, az AOL megvette a hírmédia üdvöskéjét, a Huffington Postot, a Facebook a Washington Postot, a Wall Street Journalt és a Guardiant húzta be a Social Reader alá... Innen már csak egy kis lépés, hogy ezek a cégek komolyan is beszálljanak a tartalomgyártásba.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 3 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
torresG4
2012. március 24. 23:02
nem volna kívánatos, hogy reggel a holokauszt imával kezdjem a napot, este pedig erre hajtsam álomra a fejem....
Hatodik Béla
2012. március 22. 13:38
Egyetértek, de nem tudom, ez alapján a tetsziket nyomjam-e...
MakkA
2012. március 22. 09:23
Jaj, ezek a hazai médiagecik mennyire szeretnék, ha alájuk tolnának egy kis sok pénzt. A helyzet viszont az, hogy a média nagy része elkurvult, a "nagy hagyományú" újságoknál, televízióknál is látható, az egyszerű népek számára is, a manipuláció, a hazugság, a gusztustalan és törvénytelen módszerek. Van ugyan kivétel, de az ritka, mint a fehér holló, akik próbálnak visszatérni a sokoldalú tájékoztatáshoz. Az interneten felnőtt cégek (gúgli, arcképkönyv...) viszont nem abból a struktúrából fakadnak, ahonnan a "nagy" újságok. Ott a főszerkesztők élete és lételeme,hogy szenátorokkal, képviselőkkel, miniszterekkel legyenek jóban, és a hatalmasak szócsöve legyenek - az internetes cégek ennél szélesebb látókörűek. A hagyományos média szerkesztői még abban élnek, hogy amiről nem beszélünk az nincs - az internetes cégek pontosan tudják, hogy nem lehet elhallgatni. Mert ott van valaki mobiltelefonnal, kiteszi a netre, és az olvasó megkérdezi, hogy hát ez hogyhogy nem hír? (Régen a papírújság haláláról beszéltek, ma úgy néz ki, beállt egy egyensúly. A papírújságot fenntartja a politika, az on-line médiát az érdeklődés.) m.a.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!