Brutális pénzdíj, új versenyszám, innováció a köbön – visszatérnek a világsztárok Magyarországra
Világszenzáció készülődik a magyar fővárosban.
Nekem nincsenek politikai ambícióim, bátran ki merem mondani: be kell szüntetni a metróközlekedést Budapesten!
„Egyértelmű: a város nem elég érett a metrózásra. Az új vonal építése nem megy, ahogy a régi biztonságos üzemeltetése sem. Nekem nincsenek politikai ambícióim, bátran ki merem mondani: be kell szüntetni a metróközlekedést Budapesten!
A metrókocsikat a felszínre kell vezényelni, áramtalanítani és tűzoltóhomokkal beborítani. És mi lesz a százezrekkel, akik nap mint nap metróznak? – tehetik fel a kérdést azok, akik azt hiszik, alagútban csak hosszú, kék járművek közlekedhetnek. Fel kell szedni a síneket és a régi vezetékeket, kicsit elegyengetni a talajt, rendesen – tűzbiztos – lámpatestekkel kivilágítani az egész hálózatot, és kitenni a bicikliút-táblát.
Mert hát mire hivatkoznak azok, akik szerint a kerékpár hobbieszköz, nem valós helyváltoztatási alternatíva? Elsősorban az időjárási viszontagságokra, mert lehet ugyan esőben, hóban, fagyban biciklizni, csak hát nem egy élmény. A metróalagútban viszont nem esik, hideg sincs, nyáron kifejezetten kellemes a hűvös, és azért Kőbányától Újpestig, Bel-Budától Zuglóig, és egyszer talán Kelenföldtől is eljuthatunk majdnem Újpalotáig, sokkal gyorsabban, mintha a felszínen, szmogban tekernénk. Csak a peronokat kellene szintbe hozni az alagút aljával, kicsit átalakítani a mozgólépcsőt, a szép hosszú metróállomáson biciklitárolókat lehetne kiépíteni, hogy aki átszállna földfelszíni közlekedésre – amíg még létezik ilyen a fővárosban –, gond nélkül megtehesse.”