„A csúszós útviszonyok megkövetelik a kerékpárváltást is.
A fixit azért kell ilyenkor lerakni, mert skiddelésnél egyből instabillá válik a paripa, és nem is igazán lassulsz általa, ha van első féked, akkor az egyből lesatuzza a kereket, és hamar a földön találhatod magad.
Én az edzőmontimat használom ilyenkor, mert a racsnis keróval könnyebb egyensúlyozni a csúszós úton, plusz a két a fék és a váltás is jól jön.
Attól nem tartok, hogy a só, szétmarná a vázat, mert olyan hideg van, hogy nem is sózzák az utakat.
Tudom, nem mindenkinek van otthon elfekvőben egy komplett monti, amit ilyenkor üzembe helyezhetne.
Erre az esetre tudom még ajánlani a kempinget. Mindenkinek van szerintem elérhető közelségben egy ilyen vas, vagy otthon, vagy nagyiéknál.
A kemping azért jó, mert ezzel is könnyű egyensúlyozni, a hajtás elnyűhetetlen, széles a gumi, mindegyiken van sárvédő és az alacsony váznak köszönhetően hamar le lehet róla ugrani, ha katapultálásra kerülne sor. Ezt nem sajnálja annyira az ember a hóban használni, és ha a téli időszak végére szét is megy rajta valami, az alkatrészcsere filléres tétél. Például: az én kempingemben a bal oldali hajtás lötyögött. Ki kellett cserélni az éket, 90 Ft volt.
Mivel ilyenkor az úttestet nem takarítják annyira, ezért a kocsik csak az általuk lenyomott keréknyomokban közlekednek, ami számunkra is ideális lenne, de kikerülni nem tudnak minket a gépek a nyomvályút körülvevő magas hó miatt. Ezért egyből le fognak dudálni, amellett, hogy egy esetleges megcsúszás esetén nem garantált, hogy a kocsis kellő időben meg tud állni. Ezért a lakosság által rendszeresen letakarított járdát ajánlom mindenki figyelmébe. Az emberek sokkal jobban járhatóvá teszik a járdát, mint az úttestért felelős cégek...
Ennyit még én sem járdáztam szerintem egész évben összesen, mint most a hó miatt, de haladni is sokkal jobban lehet itt, és nagyobb biztonságban is vagyok.”