Hogyan alkossunk minél kevesebb pénzből hajóosztályt?

2012. február 22. 10:47

Ha van sikertörténet a verseny kishajók körében a világon, a Laser sztorija minden bizonnyal az.

2012. február 22. 10:47
Navigator
Vitorlás tudattágítás

„Ha van sikertörténet a verseny kishajók körében a világon, a Laser sztorija minden bizonnyal az. Az egyik legnépszerűbb hajóosztály, négy évtized alatt több mint kétszázezer készült belőle, ebből kb. százezret mai is használnak, stabilan ott van az Olimpián. De lehet-e ezt fokozni? 

Amint azt már korábban megírtuk, a Bruce Kirby által tervezett Laser anno egy pofonegyszerű ötletből született: Kirby egyik barátjának kellett egy olcsón előállítható, autó tetején szállítható kishajó - hát ő megrajzolta, megépítette.

Lehet cikizni a Lasert, hogy strandeszköz, hogy szenvedés vele erősebb szélben cirkálni, ráadásul alig halad közben, ugyanakkor bőszeles szakaszban, különösen perdülésnél könnyű vele borulni, pakolóhely szinte egyáltalán nincs benne, az ember alig fér el, egyfolytában rugdossa arrébb a sottot, és így tovább. De kevés olyan hajó van, ami ennyire szerény költségvetésből megvásárolható és üzemeltethető, ennyire könnyen szállítható, felszerelhető-elpakolható, amiből ekkora és ilyen kompetitív mezőny van világszerte, ami ennyire alapvetően és direkten beleveri az orrunkat abba, hogy nem jól döntjük, nem jól kezeljük a hajót. Szerintem minden vitorlázónak használna, ha néha Laserezne - akár rendszeresen is.”

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 1 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!