Oscar-másnaposság

2012. február 27. 19:58

16 híján ez volt a 100. alkalom, hogy Hollywood (+ vendégmunkások, bedolgozók) leborult önnön nagysága előtt. Unalmas borulás volt.

2012. február 27. 19:58
köves
Magyar Narancs

„Az, hogy a Narancs véleményével dacolva a The Artist tarolt az előkelő (legjobb film, rendezés, férfi főszereplő, zene, kosztüm) kategóriákban, legfeljebb azokat érhette váratlanul, akik jó ideje minden kapcsolatot megszakítottak a külvilággal. Ami pedig a további izgalmakat illeti… Valamit kellett adni Scorsese-nek – adtak. Alexander Payne-nek - adtak. A segítségnek – adtak. Woody Allennek – adtak. Christopher Plummernek – adtak. Payne az Utódokért egy legjobb adaptált forgatókönyves, Woody az Éjfélkor Párizsbanért egy legjobb eredeti forgatókönyves Oscart könyvelhetett el, A segítség statisztikáit pedig Octavia Spencer mint legjobb női mellékszereplő segítette ki. Plummer burkolt életműdíjat kapott, az ürügyet a Kezdőkben nyújtott alakítása adta – dicsértük mi is egy DVD-kritikában.


Szegény Scorsese, nem csak a műsorvezető testközelből előadott szerenádját kellett elszenvednie, de legkésőbb akkor, amikor a legjobb hangvágás díjában részesült (A leleményes Hugóért – csütörtöktől a mozikban), neki is leeshetett, hogy idén az Akadémia csak udvariaskodik vele, mint régi, megbecsült tagdíjbefizetővel (bár, meglehet, ingyenes a tagság). A hangvágás fontos, az operatőri munka (azt is elvitte a Hugo) meg még fontosabb, de ezeket a kategóriákat – meglehetősen lekicsinylő módon − technikai kategóriákként szokás emlegetni. Hiába nagy dolog egy hangvágás vagy egy hangkeverés Oscar, soron kívüli whiskey nem jár érte a Vanity Fair büfépultjánál (a Hugo 5 technikaiban – köztük az operatőriben − nyert).

Amiért viszont jár, az a legjobb női főszereplő Oscarja. Beszédtéma lesz, még legalább 24 óráig, Meryl Streep győzelme − sokat elmond a hitchcocki feszültségről, hogy az idei gála egyetlen kvázimeglepetését Streep győzelme jelentette, hiszen sokan (de ezek szerint nem elegen) A segítségben szereplő Viola Davist vizionálták befutónak.”
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 1 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Agricola
2012. március 02. 13:37
A fanyar Magyar Narancs Oscar-másnaposságról mesél. A fanyar Magyar Narancsnak nem tetszik Hollywood, ahol "közönségfilmeket" készítenek, ebből jól megélnek és nem állami támogatásokon lógnak, mint a magyar "filmszakma" úgynevezett "művészfilmeket" gyártó élősködői. Azaz nem követik Hollywoodot, nem csinálnak „közönségfilmeket”, nem a „piacról” akarják magukat finanszírozni, hanem az adófizetők pénzét kívánják szabad felhasználásra saját rendelkezésükre bocsáttatni. Ezt ők egymás között haveri alapon felosztva „művészfilmeket” gyártanak, amiket aztán szűk körben egymás között „vájtfülűeknek” bemutatva értékelnek és egymást „díjakkal” kitűntetgetik. Ez az ami megnyeri a fanyar Magyar Narancs tetszését.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!