Nemzeti konzultáció: arról lehet dönteni, hogyan tovább a magyar gazdaságban
A Fidesz mindenkit arra kér, hogy töltse ki a nemzeti konzultációt.
A képet egy kellemetlen jogvita árnyalja: kié lesz végül a Laposa márkanév?
„Új információink és 2011-es Rizling Frissel töltött poharaink birtokában tovább haladtunk a labortisztaságú betonbunker legalsó szintjére, az erjesztő térbe. Az itt sorakozó, irányított fermentációra alkalmas, 50, 100 és 200 hektoliteres acéltartályokban válik borrá a közeli lejtőkről szüretelt termés. A Badacsonyról szürkebarát és kéknyelű, a Szent György-hegyről olaszrizling, a Csobánc-hegyről rajnai rizling, sárgamuskotály, és hárslevelű, a Somló-hegyről pedig olaszrizling és juhfark érkezik a tartályokba. Az arra érdemes alapanyagok rövid hordós érlelést is kapnak. (...)
A vendégszeretet ellenére nem távozhattunk anélkül, hogy ne firtassuk a Bazaltbor Badacsony Kft. és a Laposa család között pár hónapja történt szakadás okait. Póczik Péter tulajdonos így foglalta össze álláspontját: »Mi eddig is sokat tettünk Laposáékért, de útjaink kettéváltak. Márkanév tekintetében B-tervünk egyelőre nincs. Nem szerepel terveink között egy új név bevezetése.«
A befektető és az alapító borász ígéretesen induló együttműködése tehát ezúttal is elválással végződik (lásd a Gál Tibor Pincészet, vagy a Gróf Buttler Borászat esetét), és kapcsolatuk talán már csak a márkanév-használati jogvitára fog korlátozódni. Reméljük azonban, hogy ez a modern technológiával felszerelt, nagyvonalú vállalkozás a későbbiekben mégis megfontolja egy új márkanév bevezetését, a saját dűlőibe visszavonuló Laposa-család pedig újra használhatja majd saját nevét megtermelt borai palackján.”