„(...) Mindennek sikerességét kommunikációs kampány is hivatott támogatni. A »Ne szívj tovább!« fedőnévre hallgató akció márciusig fut majd a hírek szerint tévében, rádióban, plakátokon, posztereken, matricákon (erre nagyon kíváncsiak vagyunk!), egy erre a célra létrehozott blogon, és még egy ingyenesen hívható számot is kiépített a Nemzeti Erőforrás Minisztérium (Nefmi) Egészségügyért Felelős Államtitkársága. A kampány célja, hogy felhívja a figyelmet a dohányzás okozta egészségkárosodásra, a leszokást segítő programokra, és persze a törvény betartására is. (...)
Az ugyanakkor már egyáltalán nem egyértelmű, hogy a kommunikációra elköltött pénz megtérül-e. Bár a Nefmi »reális esélyt lát arra, hogy Magyarországon olyan generációk nőjenek fel, akik nem dohányoznak«, a tizenéveseket a legnehezebb megszólítani (ezt erősíti meg egy, a HVG-nek nyilatkozó tüdőgyógyász tapasztalata is). »Ennél a korosztálynál - az otthonról hozott mintákon kívül - a korcsoport által diktált elvárások is belejátszanak a dohányzási szokások formálásába« - állítja Radeczky Éva. (...)
Olyan ez, mint Sas Istvánnak a nyolcvanas évekből ismert, örökbecsű dohányzásellenes reklámjának szlogenje: »Hagyd már abba, és kész!« Végül is tényleg csak rajtunk múlik, abbahagyjuk-e.”