„A Mélységesen egyet tudunk érteni az alapkoncepcióval, miszerint nem lehet célja az egyetemeknek a diplomás semmirekellők, buborékhámozók és holdfénykapálók kitermelése. Ahogy azzal is azonosulunk, hogy a tudományegyetemi és a főiskolai szint (gyakorlatorientáció) elválasztása szükségszerű, azonban az államilag finanszírozott keretszámok véres megcsonkítása e formában érthetetlen.
Morfondírozva állunk a súlypontok áthelyezése előtt; miért épp az uniós szinten is jó elhelyezkedést kínáló műszaki és informatikai képzéseket vágták vissza, miközben a művészeti szakok kapuit szélesebbre tárták? Külön szólni kell a gazdasági és jogi, államilag támogatott képzési helyek brutális minimalizálásáról. Értjük, hogy az egyetemi jelentkezések 20%-át jelentő gazdasági szakok felülreprezentáltak (kereskedelmet és marketinget például közel 40 helyen lehetett eddig tanulni), de a 95 százalékos csökkentés akkor is tolerálhatatlan. Elismerjük, a jogászképzés is túlfuttatott, de az ELTE és a Pázmány között elosztandó 100 helyet durván keveselljük (no meg így például a nagy múltú szegedi bojtárképzésnek is alávágnak).(...)
Pontos statisztikát, hatáselemzést majd nyáron készíthetünk, ám a körülmények nem sok jót ígérnek. Hoffmannék ugyan derekasan hozzányúltak a felsőoktatáshoz, és ez számos, a rendszerre hínárként tapadó intézményi és személyes érdek átvágását jelentette, ám a hibákra ez nem lehet mentség. A nyilvánvalóan megjelenő színvonalbeli anomáliákat és rosszabb esetben tömeges agyelvándorlást eredményező reform bevezetése, időzítése is elbaltázott, mert menetből rendezi át (szűkíti be) az ingyenes továbbtanulási lehetőségeket az épp érettségizők előtt.”