Csapra vert válság: rekordveszteséggel és befektetői kételyekkel néz szembe a világ legnagyobb sörgyártója
Világszerte csökken az eladás.
Ha van egy érdekes magyar sör, akkor azt megkóstolod, és vagy ízlik, vagy nem. Interjú.
„Kreatív: Több helyen olvasni, hogy a sörforradalom kirobbantását tervezted. Hol tart ez a folyamat?
Bart Dániel: Ezt nem úgy kell elképzelni, mint egy jelenséget, amit leírunk, hanem hívószóként. Azért kell így eladni, hogy önmagát gerjessze, és azt is mondhatnám, hogy a sörforradalom tulajdonképpen zajlik. Ha van egy érdekes magyar sör, akkor azt megkóstolod, és vagy ízlik, vagy nem. De ha van egy folyamatos mozgalom, ami halad előre, és ekkor találkozol egy érdekes sörrel, ami ízlik, akkor máris rákapcsolódtál a gondolatmenetre. Mert tudod, hogy lehet új dolgokat várni, hogy van a Főzdefeszt, ahol 77 magyar sört lehet kóstolni, és el lehet azon gondolkozni, hogy ezek a sörök hol voltak mostanáig.
Hol voltak?
Ugyanott, ahol most, csak eddig nem tudtak kijutni a piacra.
A blog és a Főzdefeszt révén változott meg a helyzetük?
Igen, e kettő miatt. Ezt eddig nem csinálta senki, de megvolt a recept, mert az elmúlt években a bor is feljött, a pálinkát is megtolták. Nem kell zseninek lenni hozzá, de nem elég a marketinghez vagy a közösségi piacteremtéshez érteni, hanem a sört is érteni kell. Mondjuk van 47 jól működő vállalkozó, aki kis mennyiségben készít sört, de közülük 35 még nem ivott jó sört. Mert ők is nagyüzemi, érdektelen, világos söröket isznak, abból nem tudják kikövetkeztetni, hogy milyen a jó sör.”