Derékig a Rábában

2011. november 09. 08:45

Tekintettel arra, hogy az országban két új autógyár is épül, komoly esély van rá, hogy a Rába megrendelésekhez juthat tőlük.

2011. november 09. 08:45
Torkos Matild
MNO

„Ismét sikerült a kormánynak felborzolnia a piaci elemzők és az élő fába is belekötni képes politikai ellenzék kedélyét. Most éppen a Rába papírjainak felvásárlására tett nyílt állami ajánlat a gumicsont. A Rába eredményességében egyébként már most is jócskán érintett az állam a Nyugdíjreform és Adósságcsökkentő Alap tulajdonában lévő, 15,47 százaléknyi részvénycsomag révén. A nemzeti vagyonkezelő befektetésének köszönhetően felértékelődhet ez a pakett is.

Tekintettel arra, hogy az országban két új autógyár is épül, komoly esély van rá, hogy a Rába megrendelésekhez juthat tőlük. Ráadásul a főváros lepusztult autóbuszparkja is milliárdokra taksált fejlesztésre szorul, teljesen érthető cél, hogy a Rába gyárthassa ezeket a járműveket is, ha képes a megfelelő technikai színvonalra. Becslések szerint körülbelül kilencmilliárd forintba kerül az államnak a többségi tulajdon megszerzése, mivel a válság miatt az utóbbi időben veszteséges volt a cég. Talán éppen ennek köszönhető, hogy esély nyílt a felvásárlására, miután a malajziai DRB Hicom felajánlotta eladásra a maga 10,85 százalékát. A nemzeti vagyonkezelő nyílt ajánlata most lehetőséget ad arra, hogy a piaci ár felett harmincszázalékos árfolyamon többségi tulajdont szerezzen az állam a Rábában.

A kormány döntésének van egy fontos üzenete is a magyar gazdaság szereplői részére: annyira bízik abban, hogy a gazdasági recessziónak belátható időn belül vége lesz, hogy abból a kevésből, amit szigorú költségvetési megtakarítások, az extraprofitot termelő ágazatokból különadók segítségével összekuporgatott, igyekszik befektetni a jövőbe.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 42 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
abraka
2011. november 09. 19:21
Aki azt hiszi, hogy a Mercédesnél kormányszinten le lehet simázni, hogy haver, vagy rokon beszállító legyen, annak fingja sincs erről az iparágról. A mercsó olyan szigorú minőségbiztosítási, anyagkezelési, szállítási, auditálási feltételeket szab, hogy ennek jelenleg kevesen felelnek meg hazánkban. Lehet pályázni beszállítónak, csak az audit után össze kell írni, hogy mennyi lóvé kell a feltételek teljesítéséhez. A Rába sokkal nagyobb volumenű cégóriás ahhoz, hogy pl. ajtókilincsket és zárakat, vagy apró piszlicsáré dolgokat szállítson be a mercsónak. Egy ilyen gondolat csak egy laikus fejéből pattanhat ki aki benyalva a vezérnek, alá akarja támasztani a kormány töketlenkedéseit.
vodkafon
2011. november 09. 17:27
Matildka! Akkor vegyé magadnak saját használatra egy csuklós-buszt!
küllő
2011. november 09. 17:24
MATILD!! NE ÁLMODOZZ? MERT MÉG HÜLYÉBB LESZEL !!!
már foglalt
2011. november 09. 15:58
matild napi naív rovata...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!