„Magyarország nem egy sziget, hanem a világgazdaság egyik legnyitottabb útkereszteződése. A nemzetközi hatásoktól tehát nem szigetelhetjük el magunkat, de enyhíthetjük őket. A legjobb módszer erre az, ha a gazdaság jelenlegi, alapvetően szocialista elosztású motorját nem turbózzuk tovább, hanem elhelyezzük oda, ahová való: a szemétdombra. Egyrészt azért, mert kicsi a teljesítménye. A szocialistáktól örökölt motorral maximum évente két-három százalékot léphet előre a gazdaság, amivel egy örökkévalóságig tartana a felzárkózás a Nyugathoz. Szerencsénkre ez a motor addig nem tud üzemelni, mert annyira elöregedett és összebütykölt, hogy bármelyik pillanatban ránk robbanhat. De ha még néhány évig elüzemelne, akkor sem bírnánk pénzzel, ugyanis túl sokat zabálnak az elosztó rendszerei, amelyek ráadásul közben szintén szétesnek, mivel egy rendkívül alacsony hatékonyságú szocialista gépezetről van szó.
Tehát a magyar kormányzatnak nincs más választása, mint egy új, a jelenleginél legalább kétszeres teljesítményű, vagyis évi öt-hat százalékos gazdasági fejlődést lehetővé tévő motor behelyezése a régi helyett. Ez megnyugtatná a befektetőket, akik megértenék: lehet, hogy a jelenlegi körülmények között az új motor nem tud csak évi egyszázalékos többletet kihozni, de benne van a szufla a hatra is, ami pont elég a felzárkózáshoz, ha beindul az európai kilábalás. De ennek az új motornak akkor is biztonságosan és fenntarthatóan kell üzemelnie, ha esetleg ismét recesszióba fullad az eurózóna. A Nemzetközi Valutaalap már hegyezi a körmeit arra az esetre, ha a motorcsere mégsem sikerülne, és mégis hozzájuk kellene fordulni kölcsönért.”