Egy hely a térképen

2011. szeptember 22. 17:36

Míg a környezet a fennmaradást fenyegető legfőbb tényezőnek érzékeli a cigányt, addig itt ha nem is egyeduralkodó, de domináns az a szempont, hogy a cigányság erőforrás és lehetőség.

2011. szeptember 22. 17:36
Kovai Cecília
Szuverén

„»Ha úgy van, hogy busszal átmegyünk rajta, én inkább becsukom a szemem. Jaj, szörnyű! Látni se szeretem!« Vajon milyen hely lehet az, amit a fenti idézet szerzője, egy fiatal hölgy ilyen mély indulattal törölne le a térképről? Csupán egy 1200 lelkes faluról van szó a mezőcsáti kistérségben. Úgy tűnik, mások sem szívelték annyira a falut, mert Mezőcsát felől érkezve hatalmas, darabjaira hullott épületkomplexum fogad minket: »Ez az egykori téesz –mutat rá a polgármester –, annak idején tejcsarnok, vasöntöde és lakatosműhely is működött benne, még a múlt rendszerben.«

A falu lakosai letűnt, visszahozhatatlan aranykorként emlegetik azt az időszakot, egy olyan világként, amelyet elvitt a rendszerváltás, és nem hozott helyébe semmit, csak kiismerhetetlen viszonyokat és a megélhetésért folytatott, sokszor reménytelennek tűnő küzdelmet. Mindez azonban nem tenné e falut ilyen nemkívánatos látvánnyá, hiszen történetével nincs egyedül, sőt azzal tulajdonképpen majd az egész régió történetét meséli el. Ám időközben sajátos szerep jutott neki a környező települések között, ez lett a környék »cigányfaluja«, ahol az elcigányosodás réme immár beteljesedett, a környezet szemében a falu visszafordíthatatlanul szétesett.

A falu vezetősége és a lakosok nagy része azonban más fénytörésben is képes látni ezt a jelenséget. A »cigány« az ismert paneleken kívül erőforrásként is megjelenik, amely bevethető az életben maradásért folytatott harcban, akire lehet pályázni, aki gyereket szül, fenntartva így az iskolát, akinek vannak saját készségei, amelyekre építeni lehet. Míg a környezet a fennmaradást fenyegető legfőbb tényezőnek érzékeli a cigányt, addig itt ha nem is egyeduralkodó, de domináns az a szempont, hogy a cigányság erőforrás és lehetőség. (...)

A falu fontosabb pozícióit szinte kizárólag magyar nők töltik be. Úgy tűnik, a formális, intézményes helyi hatalomból kiszorultak a magyar férfiak, a cigányok pedig sosem voltak benne. Persze gondolhatnánk azt, hogy mindez véletlen, a nemiség nem releváns szempont a pozíciók betöltésénél, pusztán így alakult. Ugyanakkor sem az általunk készített interjúk, sem az interjúhelyzetek nem erről tanúskodnak. Sok magyar nő számolt be férje helyzetének drámai megrendüléséről a rendszerváltás utáni időkben, a munkanélküliség elviselésének lehetetlenségéről. A családi interjúhelyzetek már ennek eredményeit mutatják: a férfi, az apa vagy nem kap hangot a véleményét kifejtő feleség mellett, megszólalásait gyermeki közbekotyogásként kezelik a családtagok, vagy nincs is jelen, hiszen egy távoli városban dolgozik, így szorulva ki a falu ügyeiből.

Miközben a nyilvánosság formális intézményeiben a magyar nők a domináns szereplők, addig a falu informális tereiben igen erőteljes a cigány jelenlét, főképpen a cigány férfiak jelenléte. Mintha az utca és a kocsma a cigány férfiség megmérettetésének színtere lenne, amelyben a magyar férfi maximum a néző vagy statiszta szerepét tudja betölteni. A cigány férfiség alapvető része a testvériség, amiből a magyar szereplő szükségképpen kimarad, így esélye sem lesz arra, hogy a férfiség ezen sikeres elsajátításáért versenybe szálljon. A szürke- és feketegazdaság szabályait, ahova a magyar férfi munkáját vesztve hullhat, többnyire szintén a rokonsági hálózatok működési elve írja, amely a hivatalos intézményekben szocializálódott magyar férfi számára ismeretlen, így tájékozódni sem tud benne, akár könnyen áldozatává is válhat.

Napközben út szélén parkoló, cigány férfiakkal teli autókat látunk, akik mindig indulásra készek, ugranak az első telefonra, amin akár egy távoli unokatestvér ajánl pénzszerzési lehetőséget. Ebben a tevékenységben az idő másféle kezeléséhez szokott ember a tétlenség, sőt az idő elherdálásának felháborító példáját láthatja, meglett férfiakat, akik a nap kellős közepén autójukban ücsörögve unatkoznak, telefonjaikat nyomogatják, miközben valójában a külső szemlélő számára ismeretlen és láthatatlan rokonsági hálózatok dolgoznak a megélhetésért. E látvány azért is lehet ilyen félreérthető, mert azokban az időkben, amikor még álltak az állam által támogatott munka intézményei, a cigány rokonsági hálózatok e működése nem volt így közszemlére téve.

A rokonság olyan erőforrás, amely a cigánysággal karöltve működik, szükségképpen a nem cigányok nem élvezhetik védelmét és előnyeit. A rokonság által megtámogatott cigányság maga is erőforrássá válik, olyan társadalmi jelentéssé, amely számtalan bántó konnotációja ellenére kapaszkodót nyújt.

A magyar férfi, akinek a munka formális intézményeiben állt a zászló, ezen intézmények megszűnésével többet vesztett, mint a munkáját, hiszen onnan kapta a hatalmat családi pozíciójának fenntartásához és a társadalmi életben betöltött domináns szerepéhez, ott az ő játékait játszották, az ő szabályai szerint. Bár a munkahelyek megszűnésével ki így, ki úgy próbált megkapaszkodni, az alapvető tapasztalat mégis arról szólt, hogy az általa legitimnek tekintett munkán kívüli lét alapjaiban fenyegeti, hiszen a családi élet privát köreiben a nő irányít, a pénzkereset informális világában pedig a cigány férfi sokkal otthonosabban mozog. A munka világából száműzött magyar férfi tehát mind férfiségében, mind magyarságában fenyegetve van, sőt férfiségére valójában magyarsága jelent veszélyt; e különösen mérgező összefüggés csak fokozódik a demográfiai átalakulásokkal, a cigány jelenlét dominánsabbá válásával. Nem véletlen, hogy legfőképp a magyar férfiak tűnnek fogékonynak a Jobbik politikájára, számukra lesz vonzó a szélsőjobb által kínált jelentésvilág.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 56 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
de karatna
2011. szeptember 23. 13:51
Végszó! A magyarság miután a XIV. században az első cigány csoportnak letelepedést engedélyezett, nem kötelezte magát arra, hogy évszázadok elmúltával ezek leszármazottait eltartja, szaporítja. De még arra sem kötelezte magát, hogy mindenáron megtűrje maga mellett! Ha egy befogadott etnikum évszázadok alatt sem képes arra, hogy az őt jó szándékkal befogadó nép anyagi és szellemi kultúráját és jogrendszerét tiszteletben tartsa és oda magától beintegrálódjék és hasznos tagja legyen a társadalomnak, akkor az ilyen népséget ki kell vetni! Vissza kell zavarni eredeti etno-szociokulturája szerinti földrajzi területre és etnikai közösségbe, mert ott a helye.
de karatna
2011. szeptember 23. 13:03
Hogy legyen CILIKÉNEK kitől meríteni itt van az én tanulmányom: DEMOGRÁFIAI ÉS ETNIKAI HÁBORÚ A MAGYARSÁG ELLEN de Karatna DEMOGRÁFIAI ÉS ETNIKAI HÁBORÚ A MAGYARSÁG ELLEN! Hogyan és miért? Milyen eszközökkel és módszerekkel? Miután a magyarországi, - meghatározó többségükben parvenükből álló - bolsevikok három generációs társadalomrombolásuk során elfogyasztották és magukba asszimilálták a hőbörgő lump elemeket, ezért most a bolsevik diktatúra utáni évtizedek új hatalmi játszmájában túlélésük érdekében nem maradt más hátra, mint Magyarország legalacsonyabb intelligenciahányadosával rendelkező, és intenzíven sokasodó etnikai kisebbségével, a cigány etnikummal való politikai játszma. Az egykoron internacionalizmust képviselő moszkovita kádári bolsevikok, majd posztbolsevikok és ezek leszármazottai mára már transznacionális- globalista, a multikulturalizmust és a toleranciát hirdető magyarellenes politikai csoportosulásokat hoztak létre. Akik számára a marginalizálódott cigány populációk semmiféle minőségi társadalmi tényezőt nem jelentenek, viszont a társadalmi és politikai feszültségek gerjesztésében mint "biológiai" tömeget hasznosíthatják és tolhatják maguk előtt. A cigányság, különös tekintettel annak kriminalizálódott része pontosan megfelel ennek az alantas szerepnek. Ezért a magyarellenes transznacionális és globális erők és hazai, magukat "liberális baloldaliként" feltüntető kollaboránsai most a cigányságot lázítják és ébresztik hamis öntudatra. Felforgató tevékenységüket, az önállóan, magát segélyezések nélkül fenntartani képtelen, többnyire kriminalizálódott cigány népesség körében végzik. Olyanok körében, akik óriási szaporodási rátájuk és rövid generációs intervallumuk ellenére, az elmúlt hetven vagy száz év alatt képtelenek voltak arra, hogy saját értelmiségi rétegüket, saját iskolarendszerüket, saját kulturális és szociális intézményhálózatukat kialakítsák, és azt saját anyagi erőforrásaikból finanszírozzák. A cigánysággal kapcsolatos politikai aspirációk és konspirációk azt is figyelembe veszik, hogy a jelenlegi pártokrácia által megjelenített áldemokráciában a cigány etnikumnak, a kötelességek és a jogok, valamint erkölcs területén nem érték, hanem létszámarányos politikai súlya van. Olyan politikai súlya, amely messze-messze meghaladja alig mérhető társadalmilag hasznos tevékenységét, azt, amellyel a cigányság a társadalmi munkamegosztási folyamatokban mint értékképző társadalmi erő valóban megjelenik. A cigány nemzetiségi etnikai kisebbség legalább 600.000 szavazatot jelent! Ugyanannyit mint amennyit a magyar társadalmi munkamegosztási folyamatokban résztvevő értéket képző és adófizető, valamint normakövető polgárok szavazatai jelentenek! Napjaink manipulálható áldemokráciájának pedig ez a lényege. Pontosan az a lényege, hogy a magyarellenes transznacionális nemzetközi politikai tényezőknek a magyar nemzeti politika befolyásolása érdekében egy olyan elvtelen, képzetlen, lázítható és belátóképességében korlátolt, alacsony erkölcsi és tudati szinten álló népesség, etnikum álljon rendelkezésre, amellyel bármikor meg lehet tölteni a barikádok értékromboló oldalát. A magyarellenes transznacionális nemzetközi politikai tényezőknek olyan manipulálható tömegre, etnikumra van szüksége, amellyel ismét meg lehet alázni és sakkban lehet tartani a magyar nemzet önbecsülését. Emile Durkheim szociológus anómia elmélete szerint a deviancia oka a társadalmi normák meggyengülése, az elidegenedés (anómia elmélet). A magyar társadalom ezen a területen már olyan szakaszba került, illetve olyan fázisba léptették, amelyben fokozatosan elveszíti ellenőrző szerepét a cigányság felett. Ezáltal, mind a cigányságon belül, mind pedig a cigányságot körülvevő többségi társadalomban a dezintegráció, a rendetlenség, a káosz válik jellemzővé. A transznacionális külső erők és ezek belső rezidensei és kollaboránsai Magyarországon pontosan erre törekednek. Napjainkra a magyarországi cigányok által elkövetett bűncselekmények és a magyar lakosság sérelmére elkövetett napi szintű agresszió már olyan mértéket öltött, hogy a bűncselekmények oksági analízisét már nem a különböző társadalmi, biológiai és pszichikai tényezők számbavételével kellene kezdeni, hanem határozott állami beavatkozással, a normasértésre való gyors és „könyörtelen” reagálással. Mert ennek hiánya az alapvető oka a bűnözésnek. A normális jogalkotásnak és jogalkalmazásnak, így a magyarnak is a prevencióra, a kiváltó okok megszüntetésére kellene törekednie és nem az okozat felszámolására, vagyis a jogos társadalmi önvédelmi reakció elfojtására, szétverésére betiltására. De nálunk Magyarországon nem ez történik! A hazai jogalkotást és jogalkalmazást a magyarellenes transznacionális, és globális erők marionettfiguráikén rángatott kormányzati tényezők kézi vezérléssel irányítják. A hatékony állami beavatkozás elmaradása, a társadalmi és jogi normasértésekre való gyors és „könyörtelen” reagálás hiánya miatt kialakult káoszhangultat viszont a magyar társadalom igényesebb csoportjaiból kiváltják azt az egészséges válaszreakciót, amely a rend és jogbiztonság helyreállítása érdekében életre hívja saját szervezeti és politikai formációit! A folyamatot hátulról generáló magyarellenes transznacionális erők és ezek kül-és belföldi sajtója a magyar társadalom immunreakciójaként önkéntes alapon és önvédelmi célzattal szerveződő csoportosulásokat szélsőséges, rasszista, fasisztoid tömörülésként, mozgalomként mutatják be. Ezzel az álnok és hazug, a nemzetközi sajtóban közreadott hamis propagandával a magyar állam vezetését kínos helyzetbe hozzák és olyan intézkedésekre kényszerítik, amely során az állam nem az ok, hanem az okozat felszámolását fogja feladatának tekinteni, hogy ezáltal megfeleljen a külső transznacionális erők elvárásainak, illetve programja szerinti céljainak. EZ MIT JELENT? Ahogy fentebb leírtam, normális társadalmi viszonyok között működő jogalkotási és jogalkalmazási szisztémában a kiváltó okok felszámolására kell törekednie és nem az okozat megszüntetésére. Pontosan levezetem, hogy ezalatt mit kell érteni: A magyar társadalmi békétlenség egyik oka a cigányság részéről folyamatosan megnyilvánuló erőszak és a társadalmi és jogi normák sorozatos megsértése, semmibevétele, sőt tudatos elutasítása. Ez az az OK amelyik kiváltja az OKOZATOT, vagyis kiváltja az önmagát megvédeni akaró közösség ÖNVÉDELMI REFLEXÉT (ösztönös önvédelmi reakcióját, válaszadását). Ez az ÖNVÉDELMI REFLEX, önvédelmi szervezetek életre hívásában realizálódik. Ezt az alapvető önvédelemhez való jogot normális esetben semmilyen hatalmi ágnak nincs joga korlátozni. Hiszen az adóból fenntartott államnak nincsen joga az adófizető polgárok természetes ÖNVÉDELMI REFLEXÉT államhatalmi módszerekkel kioltani és szankcionálni, amikor ezzel egyidejűleg az adófizető magyar közösség személyi és vagyonbiztonságát, az államhatalom monopóliumát képező erőszakszervezetekkel megvédeni képtelen! Ezt igen jól tudják a magyarellenes transznacionális erők is. Pontosan ezért bélyegzik meg és látják el hamis címkékkel ( szélsőséges, fasisztoid, náci stb.), a természetes önvédelmi reflexre épülő hazafias mozgalmakat,. Ezáltal a magyar népet megfosztják, még az önvédelemhez, vagyon és személybiztonsághoz való jogától is. Mi ennek az egésznek a lényege és mi a tervezett program szerinti cél?? A lényeg: Az intellektuális demográfiai hadviselés. A cigány etnikum az autochton lakosság ellen bevetett demográfiai-biológiai taktikai fegyver, amelyet a magukat liberálisnak álcázó transznacionális politikai tényezők alkalmaznak az adott területen élő őshonos lakosság felszámolására, olyan módon, hogy ezzel megvalósítják az eredeti lakosság elleni etnocídiumot. A cigány etnikum olyan demográfiai fegyver, hogy ahol alkalmazzák, ott az eredeti tárgyi-anyagi és épített, valamint szellemi kultúra elsorvad, majd megsemmisül. Eközben a háttérben meglapuló aljas politikai tényezők álnokul a "humanizmusra, toleranciára, emberi jogokra, a szegregáció-mentességre" hivatkoznak. Ezen politikai tényezők középtávú célja, hogy egy adott geopolitikailag, gazdaságilag hasznosnak ítélt földrajzi térségben fokozatos lakosságcsere következzen be. Az őshonos, az eredeti lakosságot felváltó alacsonyabb tudatszintű új népességtől, az adott földrajzi terület gazdasági, természeti erőforrásai már könnyedén megszerezhetőek. Az alacsony tudatszintű új lakosság, mivel nem rendelkezik államalkotó képességgel, ezért az utolsó fázisban az adott területről eltávolítható és az eredeti cél, a terület tényleges birtokbavétele megvalósítható. Tehát tisztelt magyar Honfitársaim és Cilike pontosan erről van szó!
yorsolya
2011. szeptember 23. 11:15
tudtommal a büfé szakosok kurvára nem élnek meg "simán" abból amit csinálnak, de az biztos hogy "cili cica" alias "állat" többet tesz mindnyájatoknál azért, hogy normális országban élhessünk. ti csak gyűlölködni és fröcsögni tudtok. szánalmas.
56október
2011. szeptember 23. 10:02
Engem nem az irritál, hogy magyar nők felelősségteljes munkát kapnak, akár a "férfiság" rovására. Engem az irritál, hogy ez a nő simán megél abból, hogy a magyar adófizetők pénzén főzi nap mint nap ezt a maszlagot. Közben meg nyilván csúcsértelmiséginek érzi magát. Hogy mért nem mentem én is büfé-ruhatár szakra?! Na, ez a szégyen!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!