„Kiszámoltuk: amennyiben 1992 és 2010 között minden tehergépkocsi után megfizették volna az 1991-ben meghatározott útdíjat, akkor (változatlan forgalommal számolva) a magyar költségvetés folyó áron 2583 milliárd forint többletbevételhez jutott volna. Ha pedig az inflációval és egy szerény, évi 2 százalékos reálkamattal is számolunk, akkor ez az összeg 4912 milliárd forintot tesz ki. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy Magyarország az elmúlt 19 évben ekkora összeggel támogatta a külföldi kamionosokat. Hangsúlyozzuk, hogy ez valódi támogatás, hiszen a magyar adófizetőknek kellett (és kell mind a mai napig) állniuk az említett infrastrukturális, környezeti és egyéb költségeket.
A külföldi kamionok adójának be nem hajtása kapcsán elengedett összeget célszerű az államadóssághoz is viszonyítani. A MNB és a KSH adatai szerint 2010. december 31-én az államháztartás és az MNB adóssága 16,6 milliárd eurót tett ki. Az elengedett útadó összege az évi 2 százalékos kamatos kamattal számolva 2010 végén közel 12,3 milliárd eurót tett ki. Tehát ennyivel az államadósságunk ma mindössze 4,3 milliárd eurót tenne ki, ha a korábbi kormányok csak az útdíj terén nem folytattak volna hanyag gazdálkodást.”