„A közösségimédia-lufi ki fog pukkadni. Fájdalmas lesz, és sok áldozatot hagy majd maga után. Az első áldozatok között lesz minden bizonnyal a »social« szó, amit komoly ember onnantól kezdve nem tud majd használni. Az áldozatok között lesznek azok a befektetők, akik mohóságukban elhitték, hogy egy cég nagyobb hozamot hozhat, mint amennyit végső soron meg tud termelni. Az „áldozatok” között lesznek a valójában semmihez nem értő, kizárólag szósölmédiát mantrázó „szakértők”, a szerencselovagok és sarlatánok tömegei. (Ők azonban hamar megtalálják a Még Újabb Szuper Dolgot, és annak kritikátlan pápáivá válnak.) Valamint az áldozatok között leszek azok a márkák is, amelyek erős stratégia, hosszú távú tervek, kulturális és társadalmi érzékenység, valódi fogyasztói párbeszéd helyett csak divatos eszközökben látták az azonnali siker lehetőségét.
Mi lesz a többiekkel? A választ ismét a dotcom-éra tanulságai között találhatjuk meg. A dotcom egyrészt gazdasági buborék volt, intézményi és privát befektetők százezrei reméltek hatalmas anyagi nyereséget minden józan számítást meghaladó módon. A dotcom másrészről társadalmi buborék is volt, indokolatlanul túlzó remények fűződtek a technológia állítólag várható forradalmi hatásához. A legfontosabb viszont, hogy mint minden korábbi gazdasági buboréknak, a dotcomnak is voltak alapvető, tehát nem illuzórikus fundamentumai. Az 1830-as évek vasútépítési láza és befektetői buborékja mögött tényleg ott volt az áruszállítás és utazás forradalmasítása. A dotcom-buborék alapvető fundamentuma az internet forradalma volt, ami valóban alapjaiban változtatta meg a kommunikációt, a kereskedelmet, a munkahelyek világát és a mindennapi kultúrát. A dotcom-buboréknak köszönhetjük a számítástechnika egyes területeinek robbanásszerű fejlődését. Nem véletlen, hogy a NASDAQ lejtmenete és a lufi kipukkanása korántsem törte meg az internet terjedésének lendületét: 2000-ben még csak 360 millióan interneteztek, ma pedig két és fél milliárdnyian. Az internet mint innováció nem volt lufi. Az internet mint valódi gazdasági lehetőség sem volt lufi. Azok az internetes vállalkozások ugyanis, amelyek rendelkeztek hosszú távú tervvel, konkrét üzleti és marketing stratégiával nem mentek tönkre. Amazon, eBay, Google: ezek a 90-es években indult internetes (dotcom!) vállalkozások nemcsak hogy túlélték 2000-et, hanem a 2010-es évek legmeghatározóbb gazdasági óriásaivá váltak milliárdos profitokkal. Azok a hagyományos márkák, amelyek megértették a lufi mögötti lényegi változásokat, szintén megerősödve zárhatták a lufi kipukkadása utáni évtizedet. Azok a digitális és újmédia-ügynökségek, amelyek képesek voltak integráltan, marketing-fundamentumok alapján gondolkodni és alkotni, megmaradtak és virágoznak. Ugyanez a tisztító folyamat következik be hamarosan a közösségi médiával is. Üdvözöljük!”