„Áll a bál, címlapfotóval, »undor címmel« emelte MANCSát (nomen est omen) mások mellett az állítólagos értékközpontúságára mindig oly nagyon ügyelő hetilap is Magyarország kortárs zenei életének vitán felül legnagyobb alakjára.
Az apropó egy elképesztően, sőt, a helyzethez jobban illeszkedő jelzőt használva pofátlanul provokatív kérdésekkel támadó németországi lapinterjú volt, amely elől Kocsis Zoltán, bár pontosan tudhatta végkimenetelét, régi szokásához híven mégsem hátrált meg.
Ezért aztán minden kérdésre annak érdeme szerint és őszintén válaszolt, már az elsőnél, a hazai »légkört« firtatónál mereven visszautasítva a cinkos összekacsintást a végletesen elfogult, az itthoni helyzetről láthatóan erősen és tendenciózusan félreinformált riporterrel. (...)
És itt kétségtelenül nagyot »hibázott« a zseniális zeneművész, hiszen kimondta az aktuális nyugati pc-szabály szerint kimondhatatlant, ráadásként mennyiséget is közölt a megszámlálhatatlanról, miszerint zenekarában éppen 11 zsidó és ugyanennyi cigány muzsikál.
Na, puff neki, ezt meg ugyan honnan tudja, harsant fel a hiénák kórusa, külön gerjedve még a másik állításra, miszerint »nem igaz, hogy a többség fél, senki nem fél«.
A helyzet az, hogy utóbbi állítása szerintünk is tévedésen látszik alapulni, hisz az ezek szerint megnevezhetetlen, megszámlálhatatlan kisebbséggel szemben a jelek szerint éppen a Kocsis Zoltán is képviselte többségnek van itt félnivalója, ha tudniillik e tárgyban a maga fejében kavargó gondolatai közül próbál bárki is szigorú öncenzúra nélkül bármit közzétenni.”